به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیورز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،ئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به هویت فرد جان‌باخته در حادثه آتش‌سوزی این دانشکده گفت: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است. علی‌اصغر انصافی اظهار کرد: یک نفر در حادثه آتش‌سوزی دانشکده شیمی جان باخته […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیورز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،ئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به هویت فرد جان‌باخته در حادثه آتش‌سوزی این دانشکده گفت: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.

علی‌اصغر انصافی اظهار کرد: یک نفر در حادثه آتش‌سوزی دانشکده شیمی جان باخته که هویت وی «حسین مرادی»، نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی اهل ملایر استان همدان، است.

وی با ابراز تاسف شدید از این حادثه تلخ گفت: آتش‌سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی دانشکده شیمی واقع در طبقه سوم این دانشکده رخ داده است.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تا ساعت ۲۲ در اختیار محققان است، تصریح کرد: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.

انصافی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش‌سوزی رخ داده و سپس آتش سبب انفجار بعدی شده، اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است.

وی ادامه داد: انفجار ناشی از آتش‌سوزی سبب تخریب دیوار و سقف این آزمایشگاه شده، اما آتش به بخش‌های دیگر سرایت نکرده است.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون به جز موارد محدود آتش‌سوزی کوره که خسارت و تلفاتی نداشته، حادثه این‌چنینی در این دانشکده وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: این وقایع بر اثر بی‌احتیاطی، تخریب یا عدم کارکرد ناگهانی وسایل آزمایشگاه اتفاق می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست.