به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مرتضوی بیان کرد: استان اصفهان به علت ظرفیت های فراوان علمی و فن آوری، سهم مهمی در دستاورد های علمی کشور دارد. سید رضا مرتضوی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان گفت: برگزاری میز مسائل با رویکرد پژوهش اثربخش و پرداختن به مسائل و مشکلات استان باید در دانشگاه ها رواج […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مرتضوی بیان کرد: استان اصفهان به علت ظرفیت های فراوان علمی و فن آوری، سهم مهمی در دستاورد های علمی کشور دارد.

سید رضا مرتضوی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان گفت: برگزاری میز مسائل با رویکرد پژوهش اثربخش و پرداختن به مسائل و مشکلات استان باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر توان پشتیبانی صنایع از پژوهش و فن آوری در کنار بضاعت و ظرفیت های علمی استان قرار گیرد، پرداختن به مسایل استان ممکن می شود. هفته پژوهش و مراسم اختتامیه، فرصتی است برای تحقق این امر مهم. استانداری با فعال کردن کارگروه پژوهش استان، این مهم را دنبال می کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر ماموریت گرایی و تلاش دانشگاه برای حل مسایل استان، ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان را برآمده از ماموریت گرایی اساتید دانست.

مرتضوی ضمن تشکر از برگزاری میز مسایل در اختتامیه یاد آورد شد: برگزاری میز مسائل با رویکرد پژوهش اثربخش و پرداختن به مسائل و مشکلات استان باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند.

مقام عالی دولت در استان گفت: البته در نقشه راه پژوهش و فن آوری استان باید اولویت ها در حوزه پژوهش مشخص شود. دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر استان، ماموریت علمی و پژوهشی خود را تعریف کنند زیرا آنها در قبال مسائل اصلی استان مسئولیت دارند.

در این مراسم ضمن رونمایی از برنامه کارگروه پژوهش استان برای برگزاری میز مسایل استان در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان، از  ۳۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان به شرح زیر تقدیر شد.