به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی کمیته علمی بررسی کننده موضوع، عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز بوده و گاز N2 هم جدا شده است، ولی علائم مسمومیت را توجیه نمی‌کند و دیگر مواد جدا شده، این علائم را توجیه می‌کند.   سیدمرتضی خاتمی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی کمیته علمی بررسی کننده موضوع، عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز بوده و گاز N2 هم جدا شده است، ولی علائم مسمومیت را توجیه نمی‌کند و دیگر مواد جدا شده، این علائم را توجیه می‌کند.

 

سیدمرتضی خاتمی نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان به قم سفر کرده بود، در رابطه با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.

 

وی با بیان اینکه عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد، افزود: گاز N۲ موجود در این گروه، علائم و تظاهرات بالینی را توجیه نمی‌کند ولی گازهای دیگری که در این محیط‌ها جداسازی شده‌اند علائمی منجمله بی‌حسی اندام را توجیه می‌کند.

 

این مسئول در رابطه با علائم مسمومیت دانش‌آموزان، تصریح کرد: طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و … می‌شود.

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان، گفت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌ها، تاکید شد عامل یا عاملان احتمالی مسمومیت دانش‌آموزان‌، در کمترین زمان ممکن مشخص و به اطلاع عموم برسد.

 

خاتمی با اشاره به نگرانی جامعه به خصوص اولیاء دانش‌آموزان، خواستار شناسایی فوری عامل یا عوامل احتمالی حوادث اخیر در مدارس کشور شد و خاطرنشان کرد: سستی و مسامحه در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و سلامت و آرامش روحی، روانی جامعه و حریم بانوان و علم‌آموزی باید با قوت و قدرت مورد حمایت جدی قرار گیرد.