به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تأکید بر ضرورت اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان، راه اندازی دبیرخانه ساختمان پایدار در شهرداری اصفهان را اقدامی در این زمینه دانست. وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سهم مصرف انرژی و منابع طبیعی در ساختمان‌ها به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تأکید بر ضرورت اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان، راه اندازی دبیرخانه ساختمان پایدار در شهرداری اصفهان را اقدامی در این زمینه دانست.

وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سهم مصرف انرژی و منابع طبیعی در ساختمان‌ها به طور میانگین ۳۰-۵۰ درصد است که در ایران از این میزان، بیش از ۹۸ درصد از انرژی ساختمان‌ها از طریق محصولات نفتی و گازی تأمین می‌شود.

او با اعلام اینکه سهم ساختمان‌ها در میزان تولید گازهای گلخانه ای در جهان ۴۰-۵۰ درصد است، افزود: سهم شهر اصفهان از ۱۰۰ میلیون مترمربع ساخت و ساز در کشور بالغ بر ۳ میلیون مترمربع است و ضرورت دارد که در زمینه ساخت ساختمان‌های پایدار اقداماتی جدی و اثرگذار صورت گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان توجه به شاخص‌های کیفی در ساخت و ساز و تعیین ضمانت اجرایی برای قوانین را دو اصل مهم در دستیابی به اهداف مدنظر در این زمینه دانست و گفت: دبیرخانه ساختمان پایدار چند ماهی است که با هدف اجرای حداکثری ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در معاونت شهرسازی و معماری و با همکاری مدیریت شهری، بخش خصوصی و دانشگاه راه اندازی شده است.

او خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که با تاکید بر شاخص‌های کیفی از نوع پایداری و با بهره گیری از سیاست‌های تشویقی و تنبیهی، شاهد اقدامات جدی در این خصوص باشیم.