به گزارش پیداگرنیوز، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: صندوق اجتماعی کشاورزان از زمان تأسیس تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد. بیت الله برقراری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی […]

به گزارش پیداگرنیوز، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: صندوق اجتماعی کشاورزان از زمان تأسیس تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد.

بیت الله برقراری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی شکل گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال دارد.

وی اضافه کرد: جامعه هدف این صندوق به صورت آمار ناخالص حدود ۳۰ میلیون نفر از روستاییان، کشاورزان ساکن و غیر ساکن در شهر، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که این آمار یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: حداقل سن ورود و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر  ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و طبق آمار خالص حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت باید تحت پوشش بیمه هدف این صندوق قرار بگیرند.

برقراری در خصوص شرایط بیمه شدن افراد در این صندوق توضیح داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر  در راستای تحقق پوشش بیمه‌ای صد در صدی شرایط مناسبی را برای همه قشرهای درآمدی فراهم کرده که افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۱۳ هزار تومان ماهانه می توانند خود را بیمه کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره باینکه فرد بیمه شده پس از بازنشستگی براساس حق بیمه‌ای که پرداخت کرده، مستمری دریافت می‌کند، گفت: برای مثال اگر فرد در سطح یک بیمه‌ای ۳۰ سال بیمه پرداخت کرده باشد یک میلیون تومان در ماه مستمری می‌گیرد و فردی که در سطح هشت بیمه‌ای است و مدت ۳۰ سال حداکثر حق بیمه (۱۳۳ هزار تومان) پرداخت کدده، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند.

وی افزود:استان اصفهان ۳۱۲ هزار نفر جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دارد که تاکنون ۹۷ هزار نفر آنها عضو این صندوق شدند و ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

این مقام مسئول در خصوص  اقدامات انجام شده در استان اصفهان توضیح داد: در حال حاضر استان اصفهان برترین و موفق‌ترین استان در طرح تحولی محسوب می شود و امیدواریم که در تحقق جذب تخصیصی بیمه‌ای به استان اصفهان که ۲۸ هزار نفر است موفق باشد.

برقراری در ارتباط با وضعیت صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در اصفهان افزود: استان اصفهان دارای جامعه هدف ۳۱۲ هزار نفری است و در حال حاضر حدود ۹۷ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بازنشستگان این صندوق به ۱۶۳ هزار نفر می‌رسد ، گفت: در استان اصفهان حدود ۱۰ هزار نفر بازنشسته نیز تحت پوشش صندوق هستند که این آمار رو به افزایش است‌.

این مقام مسئول با اشاره باینکه بودجه دولتی صندوق در سال گذشته ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: در سال جاری  ۴۰ درصد بودجه دولتی صندوق رشد یافته است.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف این بیمه روستاییان، عشایر، کشاورزان ساکن و غیرساکن در شهر و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر هستند، گفت: افراد با مراجعه به دفاتر کارگزاری می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بیت اله برقراری با بیان اینکه نسبت پشتیبانی این صندوق در حال حاضر یک به ۱۰ بوده و در ازای هر ۱۰ بیمه شده جدید می‌تواند یک نفر را بازنشسته کند، بیان داشت: هم اکنون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حدود ۱۸۰۰ کارگزاری در کشور دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه‌ به جامعه هدف روستاییان، کشاورزان و عشایر است،گفت: این صندوق سعی دارد تا با پوشش بیمه‌ای این جامعه هدف، در راستای فقر مطلق و محرومیت‌زدایی گام بردارد.