به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده اخذ کردند. ، صادق حاجی اظهار کرد: این شهرستان دارای شش شهر شاهین شهر، گزبرخوار، گرگاب، میمه، وزوان، لایبید و ۱۹ روستا است و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده اخذ کردند.

، صادق حاجی اظهار کرد: این شهرستان دارای شش شهر شاهین شهر، گزبرخوار، گرگاب، میمه، وزوان، لایبید و ۱۹ روستا است و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۴ هزار نفر بوده که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان جمعیت رو به افزیشی دارد.

وی افزود: مساحت محدوده شهر شاهین شهر ۳ هزار و ۱۱۶ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۲۴هکتار است، همچنین به ترتیب در شهرهای گرگاب ۲۳۳ و ۱۶، گز و برخوار ۶۸۱ و ۷۳، لایبید ۱۷۳ و ۱۴، میمه ۳۲۹ و ۵۳ و وزوان ۲۸۶ و ۳۳ هکتار مساحت محدوده و بافت فرسوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان عنوان کرد: در سال های ۱۴۰۰ لغایت تا کنون مالکان در بافت فرسوده ۶ شهر شهرستان شاهین شهر و میمه پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده را اخذ کردند.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد.

حاجی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده، تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.