به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور و پیشبرد پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تعداد ۲۷۰۰ موافقت اصولی در سال گذشته صادر شده است.   احمد تجری با بیان این خبر گفت: صدور ۲۷۰۰ موافقت اصولی و تعداد ۴۸۰ مجوز در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور و پیشبرد پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تعداد ۲۷۰۰ موافقت اصولی در سال گذشته صادر شده است.

 

احمد تجری با بیان این خبر گفت: صدور ۲۷۰۰ موافقت اصولی و تعداد ۴۸۰ مجوز در ۳۱ استان کشور طی سال ۱۴۰۱ یکی از اهم اقدامات اجرایی و شاخص‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور به شمار می‌آید.

 

وی افزود: طبق آمار اخذ شده، بالاترین تعداد صدور موافقت اصولی مربوط به استان‌های یزد، فارس و گلستان و بالاترین تعداد صدور مجوز ایجاد مربوط به استان‌های فارس، خوزستان و خراسان‌رضوی است که به ترتیب در صدر استان‌های کشور قرار دارند.

 

تجری خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد در کل کشور به ترتیب مربوط به پروژه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری است.

 

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری یادآور شد: علاوه بر صدور مجوز سرمایه‌گذاری در انواع طرح‌های گردشگری، تعداد ۳ موافقت‌نامه تأسیس برای سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری با برگزاری فراخوان عمومی صادر شده است تا ضمن توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق دارای مجوز از قبل و فعال کردن آنها، در مناطق نمونه گردشگری جدید نیز امکان ایجاد تأسیسات گردشگری فراهم آید.