به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی تارنماهای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان و برخورد قانونی با عوامل آنها خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: پس از حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه که در مسیر گلزار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی تارنماهای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان و برخورد قانونی با عوامل آنها خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: پس از حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه که در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد و منجر به شهادت ۸۹ نفر از هموطنانمان شد عده‌ای از افراد معاند و مغرض  از موضوع اتفاق افتاده سوء استفاده کرده و با انتشار شایعات، اخبار کذب و محتواهای توهین آمیز در صفحات اینستاگرام  باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی شهروندان و خانواده های شهدا شدند.

وی افزود: بر همین اساس طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتواهای توهین آمیز در صفحات مجازی پیرامون حادثه مذکور  در دستور کار پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش‌ شبانه روزی کارشناسان این پلیس تعداد ۳۵ تارنما که اخبار کذب و محتواهای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آنها بازنشر شده بود شناسایی و مسدود و دائر کنندگان آنها نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مرتضوی  با بیان اینکه شهروندان باید اخبار خود را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، گفت: برابر قانون مجازات اسلامی هر گونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جرم تلقی شده و پلیس هم بر حسب ماموریت‌های ذاتی خود با شایعه‌سازان در این حوزه برابر قانون برخورد خواهد کرد.