به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،از ابتدای سال تاکنون ۱۳۹ فقره انشعاب  آب غیر مجاز در منطقه براان و کراج شناسایی شد. مدیر آبفای براان و کراج با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز موجب  افزایش بی رویه مصرف آب می شود، گفت: در یک سال اخیر سعی شده با شناسایی انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،از ابتدای سال تاکنون ۱۳۹ فقره انشعاب  آب غیر مجاز در منطقه براان و کراج شناسایی شد.

مدیر آبفای براان و کراج با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز موجب  افزایش بی رویه مصرف آب می شود، گفت: در یک سال اخیر سعی شده با شناسایی انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب ازهدر رفت آب جلوگیری شود.

حمید رضا شمس زاده افزود: با اقداماتی که در یک سال اخیر برای جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار قرار گرفت، هدر رفت آب از ۴۵ درصد در منطقه براان و کراج به ۲۹ درصد کاهش یافته است.

وی اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده آب را در کاهش هدر رفت آب در این منطقه بسیار موثر برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۳ کیلومتر از شبکه فرسوده آب منطقه یازسازی شد، این درحالیست که ۳۵۰ کنتور فرسوده آب در منطقه شناسایی شده است که درصدد تعویض آنها هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار انشعاب آب  در این منطقه واگذار شده است اظهار کرد: تمام تلاش‌ها جهت تامین  آب شرب پایدار برای جمعیت ۴۹ هزار نفری  در منطقه براان و کراج در دستور کار قرار دارد، این در حالیست که در چند ماه اخیر  ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی برای روستای منشیان نیز عملیاتی شده است.

مدیر آبفای براان و کراج به زیر ساخت‌های موجود  برای تامین پایدار آب شرب در منطقه براان و کراج اشاره کرد و افزود: برای تامین پایدار آب شرب این منطقه اجرای ۱۷ کیلومتر خط انتقال و ۶۹ کیلومتر شبکه توزیع اجراشد ، ۳ مخزن با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب ، ۹ مخزن هوایی با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و ۲ فقره ایستگاه پمپاژ آب نیز احداث و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.