به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان داشت:مؤسسات حقوقی غیرمجاز شناسایی و با عوامل آن وفق قانون برخورد می شود. حجت الاسلام والمسلمین جعفری  در نشست اعضای هیأت‌مدیره‌های کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه استان با تاکید بر لزوم صیانت از مجموعه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان داشت:مؤسسات حقوقی غیرمجاز شناسایی و با عوامل آن وفق قانون برخورد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری  در نشست اعضای هیأت‌مدیره‌های کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه استان با تاکید بر لزوم صیانت از مجموعه وکلا گفت: اعتقاد ما بر این است که بیشتر وکلا در چارچوب قانون و اخلاق مشغول فعالیت هستند اما به دلیل صیانت از این نهاد، با افزایش نظارت‌ها باید از تمدید پروانه معدود وکلایی که دچار زوال شرایط قانونی و اولیه تصدی امر وکالت می‌شوند جلوگیری گردد.

وی لزوم همسو بودن مرکز و کانون وکلا با سیاست‌ها و برنامه ها بر اساس سند تحول قضایی را لازمه تحقق اهداف و اجرای عدالت در جامعه دانست و تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری در عین استقلال، با ایجاد تعامل،  همسو با سیاست‌ها و برنامه های محوری دستگاه قضایی کشور حرکت کنند چرا که این همسویی در اجرای سیاست‌ها،  برنامه‌ها و اهداف موجب تحقق امر عدالت در جامعه می‌شود.

رییس کل دادگستری اصفهان در ادامه خطاب به جامعه وکالت استان بر لزوم حفظ شان وکالت و احترام به ارباب رجوع در ابعاد مختلف تاکید کرد.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در این نشست دستوراتی در جهت رفع برخی از مشکلات وکلا، از جمله شناسایی و برخورد با موسسات حقوقی غیرمجاز و افرادی که تظاهر به امر وکالت می کنند صادر نمود.