به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: ۸۵۱ باب مخزن با حجم بالغ بر یک میلیون  ۷۰ هزار متر مکعب در نیمه دوم سال جاری، توسط آبفای استان اصفهان شستشو و گند زدایی شد. مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه این عملیات همه ساله با هدف ارتقا سطح کیفیت آب شرب در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: ۸۵۱ باب مخزن با حجم بالغ بر یک میلیون  ۷۰ هزار متر مکعب در نیمه دوم سال جاری، توسط آبفای استان اصفهان شستشو و گند زدایی شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه این عملیات همه ساله با هدف ارتقا سطح کیفیت آب شرب در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: آبی که از منابع تامین آب استحصال و در مخازن ذخیره می شود همواره حاوی رسوباتی است که وارد مخزن شده و به مرور زمان بر روی هم انباشته می شود و همین امر سبب می شود تا شرکت های آب و فاضلاب شستشوی مخازن آب را در الویت های کاری خود قرار دهند.

حسین اکبریان در خصوص روند انجام این عملیات افزود: پس از خارج سازی کامل املاح ته نشین شده در کف مخازن، شستشو تمام دیواره ها، کف و سقف مخازن با واتر جت، در ادامه مخازن با کلر شستشو و گندزدایی می شود و پس از انجام تست های اولیه کنترل کیفی مخازن آبگیری و در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان ساخت: حجم کل مخازن در مدار استان اصفهان یک میلیون و ۱۴۳ هزار متر مکعب است که در حدود ۱ میلیون و ۱۵ هزار متر مکعب آب در مناطق شهری و بیش از ۱۲۸ هزار متر مکعب آن در مناطق روستایی قرار دارند.