به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با اجرای طرح اصلاح روشنایی میدان تاریخی امام (ره) از سوی مدیریت شهری اصفهان، دغدغه ۲۰ ساله اهالی این شهر برای تردد شبانه در این میدان تاریخی برطرف شد. آن‌ها که برای ملاقات با تاریخ به اصفهان سفر می‌کنند، میدان امام (ره) و زیبایی‌هایش را وصف‌ناپذیر می‌دانند. این میدان تاریخی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با اجرای طرح اصلاح روشنایی میدان تاریخی امام (ره) از سوی مدیریت شهری اصفهان، دغدغه ۲۰ ساله اهالی این شهر برای تردد شبانه در این میدان تاریخی برطرف شد.

آن‌ها که برای ملاقات با تاریخ به اصفهان سفر می‌کنند، میدان امام (ره) و زیبایی‌هایش را وصف‌ناپذیر می‌دانند. این میدان تاریخی علاوه بر مقصد بازدید بسیاری از گردشگران، دروازه بازارهای اصفهان نیز هست و علاوه بر آن، پاتوق خانواده‌های اصفهانی که شب‌های زیبایش را برای دورهمی‌هایشان انتخاب می‌کنند.

همین ویژگی‌ها کافی است تا میدان امام (ره) برای تردد و گذر گردشگران و اصفهانی‌ها ایمن باشد. اما یکی از شاخصه‌های ایمنی، روشنایی است که تأمین آن در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و در قالب پروژه تکمیل و اصلاح روشنایی کف و غرفه‌ها به بهره برداری رسید.

اصلاح روشنایی میدان امام (ره) با ۹ میلیارد تومان اعتبار

شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای هر طرح و انجام هر اقدامی در اماکن تاریخی که دارای شهرت جهانی دارد بسیار دشوار است، گفت: میدان امام (ره) متعلق به اصفهان و ایران نیست، بلکه یک گوهر گرانقدر جهانی است، از این‌رو پروژه اصلاح روشنایی و نورپردازی آن را برای کمک به جذابیت میدان به بهره‌برداری رساندیم و امیدواریم بتوانیم این اماکن را حفظ کنیم.

او افزود: حدود ۹ میلیارد تومان برای پروژه تکمیل و اصلاح نورپردازی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) اصفهان هزینه شده است.

نصب ۷۵۰ پایه جدید در میدان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تیرماه امسال، در نخستین روزهای اجرای این پروژه با اشاره به نقصان روشنایی میدان امام(ره) اظهار کرد: روشنایی پایه‌های چمنی سطح کف میدان و فضای سبز دچار فرسودگی، ناایمنی،کم نوری و کمبود قطعات و مشکلات در نگهداری شده بود که در این راستا تصمیم به تعویض چراغ های روشنایی گرفته شد.

محمدباقر کلاهدوزان از تعویض ۵۰۰ پایه قدیمی خبر داد و افزود: همچنین حدود ۷۵۰ پایه جدید در محل میدان امام (ره) نصب می شود.

او با بیان این موضوع و اشاره به اینکه تأمین نور در میدان امام(ره) نیازمند طراحی متناسب با بافت تاریخی آن است، ادامه داد: در میدان امام(ره) ۳ طیف نورپردازی شامل سر درها و مناره‌ها با طیف آفتابی، رواق‌ها دارای نور طبیعی و پایه‌های کف و میدان طیف یا نورپردازی سفید و مهتابی اجرا می‌شود.

حالا پس از گذشت حدود ۶ ماه این طرح آماده و شهروندان اصفهانی میدان امام (ره) را با ترکیبی جدید از نور و روشنایی تماشا می‌کنند.

رفع دغدغه ۲۰ ساله اصفهانی‌ها

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز درباره این پروژه گفت: پروژه تأمین روشنایی میدان امام (ره) با استفاده از ۲۳۰۰ لامپ فوق کم‌مصرف و ۱۲ هزار متر کابل انجام شده است.

سیدمهدی حسینی در خصوص دیگر بخش‌های این پروژه افزود: به‌روزرسانی تابلوهای برق، سیستم صوت و تابلوهای برق ایمن از دیگر بخش‌های این پروژه بوده است.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه در راستای رفع دغدغه ۲۰ ساله شهروندان انجام شده است، خاطرنشان کرد: تأمین روشنایی گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، منار ساربان و مسجد جامع نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.