به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران سایبری از اپلیکیشن های جعلی با هدف سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران سوء استفاده می کنند که نیاز است شهروندان نسبت به این موضوع آگاهی خود را افزایش دهند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : در مارکت های اندرویدی، نرم‌افزارهای متنوع […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کلاهبرداران سایبری از اپلیکیشن های جعلی با هدف سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران سوء استفاده می کنند که نیاز است شهروندان نسبت به این موضوع آگاهی خود را افزایش دهند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : در مارکت های اندرویدی، نرم‌افزارهای متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند که یکی از شگردهای کلاهبرداران، ساخت نرم‌افزارهای مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و حیثیتی از کاربرانی است که اطلاعات چندانی در این خصوص ندارند.

وی در ادامه گفت: نخستین گام در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر و عدم دریافت اینگونه برنامه ها از طریق موتورهای جستجوگر است.

این مقام انتظامی در خصوص دسترسی‌های اپلیکیشن نصب‌شده بر روی تلفن همراه کاربران افزود: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از تلفن همراه توسط کاربر دسترسی می گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی، ارائه مجوز آن را تایید کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند نیز می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران با تبلیغ نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و ‌مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود، با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی می گیرند، پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند.