به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه از سهم ۸ درصدی این شرکت در تولید ناخالص داخلی در بخش صنعت کشور خبر داد و گفت: این شرکت از ابتدای بهره‌برداری تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۴۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است. غلامرضا سلیمی در مصاحبه با خبرنگار فولاد با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه از سهم ۸ درصدی این شرکت در تولید ناخالص داخلی در بخش صنعت کشور خبر داد و گفت: این شرکت از ابتدای بهره‌برداری تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۴۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.

غلامرضا سلیمی در مصاحبه با خبرنگار فولاد با بیان اینکه عملکرد گروه فولاد مبارکه نقش مؤثری در پیشبرد اقتصادی و تأمین نیازهای صنایع کشور داشته و دارد، تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان این مجموعه ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلاف گرم و ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتن انواع محصولات سرد و پوشش‌دار تولید شده است.

وی در ادامه افزود: عملکرد درخشان کارکنان نواحی در شش‌ماهه اول سال جاری و رشد چشمگیر تولید در این مدت مؤید عزم راسخ همکاران در تحقق اهداف کلان شرکت است که به‌رغم افزایش محدودیت‌های مصارف انرژی در خطوط به ‌دست ‌آمده است؛ به‌نحوی‌که در دو ماه نخست سال جاری، علاوه بر رکوردهای پیاپی ثبت‌شده در فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت و مجتمع فولاد سبا و همچنین در گروه فولاد مبارکه، بعد از ۱۲ سال رکورد احیا مستقیم شماره یک و بعد از سه سال رکورد خط نورد گرم ارتقا یافت.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه از تأمین حداکثری نیاز کارخانه‌های داخلی و پیشگیری از التهاب بازار به‌عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت یاد و اظهار کرد: رویکرد فولاد مبارکه همواره افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خطوط تولید در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای کمی و کیفی بازار داخل بوده است. این در حالی است که علاوه بر روند روبه‌رشد تولید و عبور از ظرفیت اسمی در بعضی از خطوط، محصولات جدیدی نیز طراحی و تولید شده است که از آن جمله می توان به تولید تختال فولاد زنگ‌نزن به روش ریخته‌گری مداوم برای نخستین بار در کشور، کلاف گرم API- X52-MS مخصوص تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش، ورق الکتریکی نیمه‌آماده M470 جهت استفاده در ساخت فولاد الکتریکی غیرجهت‌دار نیمه‌آماده و ورق گالوانیزه استحکام بالا S250GD ، گِرید ۳۴۰YC ویژه صنایع خودروسازی و ورق آجدار شطرنجی اشاره کرد.

به گفته غلامرضا سلیمی، روند روبه‌رشد تولید در فولاد مبارکه حاصل کار گروهی و انجام اقدامات استراتژیک و اثربخش در واحدهای تولیدی و پشتیبانی است که با تعریف و اجرای پروژه‌های متعددی انجام شده است.

وی از توسعه کوره پیش‌گرم شماره ۳ جهت بهبود کیفیت و مصرف گاز و راه‌اندازی واحد VOD مجتمع فولاد سبا با تکیه‌بر دانش فنی کارکنان به‌عنوان بخش مهم دیگری از دستاوردهای اخیر شرکت یاد کرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های در دست اجرای این شرکت در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با طرح‌ریزی پروژه‌های مختلف و انجام پیش‌بینی‌های لازم در حوزه منابع علاوه بر تحقق برنامه شش‌ماهه دوم و سالانه در تلاشیم تا از ظرفیت اسمی ۷٫۲ میلیون تن سالانه ریخته‌گری مداوم عبور کنیم.