به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رویکرد نادرست نخست وزیر استرالیا کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند، گفت: سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است. ناصر کنعانی در واکنش به اظهارات نخست وزیر استرالیا درباره تحولات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رویکرد نادرست نخست وزیر استرالیا کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند، گفت: سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است.

ناصر کنعانی در واکنش به اظهارات نخست وزیر استرالیا درباره تحولات داخلی ایران گفت: به نظر می‌رسد نخست وزیر استرالیا براساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی را در پیش گرفته که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به دور از جنجال رسانه‌ای درخصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم.

کنعانی درباره اتهامات حقوق بشری استرالیا علیه ایران، با تأکید بر اینکه احترام متقابل و اتّکاء به واقعیات بهترین راه پیشگیری از آشفتگی در دیپلماسی است، افزود: استرالیا با پرونده پر چالش حقوق بشری از قتل پناهجویان تا قتل ۵۰۰ بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است.

وی همچنین پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و سکوت در قبال حمله وحشیانه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ توسط دولت استرالیا را نشانه‌ای از استاندارد دوگانه در قبال حقوق بشر دانست و افزود: در این ارتباط سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است.