به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد:‌ این سفر به دعوت ولادیمیر پوتین و با هدف رایزنی در مورد مسائل حساس جاری منطقه و برای گسترش روابط بین دو کشور به روسیه در حوزه های مختلف انجام می‌شود. سفر با هدف رایزنی در مورد مسائل حساس منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد:‌ این سفر به دعوت ولادیمیر پوتین و با هدف رایزنی در مورد مسائل حساس جاری منطقه و برای گسترش روابط بین دو کشور به روسیه در حوزه های مختلف انجام می‌شود. سفر با هدف رایزنی در مورد مسائل حساس منطقه انجام می‌شود.

، رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در خصوص روند اجرایی سفر ابراز داشت: تبادل هیات هایی که در این‌مدت صورت گرفته و توسعه روابطی که بین دو کشور شکل گرفته، نشان دهنده آن است که در این سال‌ها دو کشور گام های خوبی را در جهت روابط بیشتر در حوزه مورد نظر و منافع منطقه برداشته اند.

وی تاکید کرد: روسیه و ایران نگاه مشترکی به صلح و ثبات در منطقه دارند و نسبت به مسائل منطقه و فرامنطقه ای و مبارزه با یکجانبه‌گرایی  نظرات‌مشترک دارند.

حجت الاسلام رئیس تصریح کرد: همکاری دو کشور در بستر اتحادیه اوراسیا، بریکس و سازمان همکاری شانگهای ارتباطات را توسعه بخشیده است.

رئیس جمهور افزود: همکاری دو کشور در حوزه تقویت خطوط انرژی، صنعتی از موارد همکاری دو کشور است.

وی ادامه داد: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه و رفع محاصره مردم غزه و کمک رسانی به فلسطین و رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه از جمله رایزنی ها در این سفر خواهد بود.