دکتر علیرضا احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران – مامان منو ببخش بازهم جنجال می آفریند همچنان که تهران توکیو آفرید اگر از مدل های مرد و زن و حضور پورن استارها بگذرم هدف ساسی مانکن را با ارائه این محتوا واکاوی می کنم که ضمیر ما مبیّن شود و دقت مان بسیار. ساسان یا […]

دکتر علیرضا احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران – مامان منو ببخش بازهم جنجال می آفریند همچنان که تهران توکیو آفرید

اگر از مدل های مرد و زن و حضور پورن استارها بگذرم هدف ساسی مانکن را با ارائه این محتوا واکاوی می کنم که ضمیر ما مبیّن شود و دقت مان بسیار.

ساسان یا ساسی یکی از خوانندگان هیپ هاپ ، رپ و پاپ ایرانی ست ، مسلّما و طبیعتا هدف هر خواننده ای جذب مخاطب و افزایش فروش ست چنانکه بعضی مردم می فروشند و نان خورند ، بعضی خودفروشند و نان می خورند بعضی صدا می فروشند و نان بر سر سفره می برند ،فروش صدا از زبان ساسی برای نان  و بر سر سفره متنعّم شدن نیست .

اگر به محتوای بسیاری از آهنگ های رپ ، هیپ هاپ داخلی و خارجی نگاهی عمیق بیندازیم می بینیم که محتوای خشونت ، رابطه جنسی ، مصرف مواد و….در برخی از ترانه ها رواج دارد .پس نمی توانیم از ساسی یک علم یزید بسازیم و برای او چهره ای شیطانی در نظر بگیریم و ساز مضحکه اش کنیم .ساسی به عنوان خواننده نسل جوان شناخته می شد اما چه شد که اکنون والدین و برخی  صاحب نظران نگران تاثیر و نفوذ کلام وی در کودکان هستند؟

داستان از آنجایی آغاز شد که سال ۱۳۹۸ آهنگ جنتلمن ساسی مانکن در مدرسه ای به مناسبت جشن روز معلم پخش شد و دانش آموزان دبستانی در این مدرسه با این آهنگ رقصیدند .فیلم این رقص در شبکه های اجتماعی منتشر شد و به مرور مدارس سراسر ایران را فراگرفت ،ساخت کلیپ های دابسمش از این آهنگ نیز به طور پیاپی ادامه یافت .

ما بعد از وقوع و حدوث حادثه به فکر می رویم که ای کاش ساسی و هم کیشان ش را نگه می داشتیم تا محتوای مثبت و موثر به کودک بدهند و مشرب شان را سیر می نمودیم

یک پند برادرانه به دوستان ارزشی خودم

اول اینکه در این ۴۳ سال به جز مقاصد و در راهرو اسرائیل بودن کاری نکردیم و بر زبان مرگ و در عمل پیرو

دوم اینکه حقیقت را وارونه جلوه دادیم و مردم را آگاه نکردیم

سوم اینکه دانش آموز را به معلم سپردیم و مادر و پدر همّ و غم شان فرزند نبود

چهارم اینکه کلمات زیبا گفتیم ولی گوش را بر کلمات زیبا بستیم

پنجم اینکه ده ها ساسی در ایران داریم که هر یک می توانند در خارج از وطن ساسی مانکن یا بدتر از او باشند پس مراقب نیروی انسانی خود و حفظ و نگهداری او نبودیم

ششم اینکه هدفمان ظاهر بود نه باطن

پس نتیجه اینکه ساسی های دیگری در راه هستند که هر یک می توانند دنیای کودکان آتی ما را بسازند و تغذیه ناهنجاری بدهند پس قبل از درمان پیشگیری کنیم و قانون وزارت ارشاد و ستادهای انقلابی را با دستان خود اصلاح کنیم و الا روزی همین کودکان قوانینی می نهند که هم بنیان می افکنند و هم عنوان

این حجم گسترده از هوادار به هر خواننده ای کمک می کند تا قشر هوادار اصلی خود را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کند.به همین خاطر در آهنگ های بعدی خود یعنی دکتر روی کودکان تمرکز کرد، اما این به معنی ادامه راه در این زمینه نیست .او در آهنگ تهران توکیو مخاطب جوان را هدف قرار داده است نه کودک

مخاطب جوانی که شکل گرفته همچون درخت تنومند و قابل تغییر نیست ولی ….

آقا ساسی قصه ما تلاش دارد چه چیزی را به مخاطب ثابت کند

آیا هدفش پورن استار کردن تمام کودکان وطنش ست یا لج و لجبازی با ستادهای انقلابی !

ساسی دو ابزار به دست کودک داد

یک کلمه یا مجموعه ای کلمات

دو رقص و نشاط ولی در قالب ابتذال

و اما برای چه دلیلی ابزار و وسیله به دست نسل آتی کشور می دهد

ده ها دلیل و استناد دارد و جای گفت و گو و مجادله دارد چند دلیل آن را وامی کاوم

اول اینکه ساسی می گوید که ستادهای انقلابی ، ارشاد و…با من بد کردند و جواب بدی ، نیکی نیست .

دوم اینکه ساسان حیدری می گوید من با تمام توان خود می توانستم در ایران این خاک عزیز آشکارا و در کنار ستادهای انقلابی بخوانم با قوانین شما زندگی کنم و به کودکانتان احترام ، عشق پاک،  زندگی درست ، نشاط بدون ابتذال و خیلی چیزهای دیگری که دوست دارید را یاد بدهم ولی ستادهای انقلابی چه کردند ؟

سوم اینکه ساسی دوست داشت در وطن بخواند ولی ناگزیر رفت و با خود شرط کرد که باید تلافی کنم آنچه با من کردید و مردم تان دم نمی آورند ولی نه با کلمات، فحاشی به مسئولین می کند و نه توهین ولی به کودک یاد می دهد که به بزرگترها احترام نذار و…..

چهارم اینکه مردم ش را دید و واکاوید که خالی الفکر هستند و از تمدن شان فقط پُز و قمپُز و ادایشان پابرجاست کلمات در ظاهر خوبی را بر سر زبان ها آورد تا تفرّج مردم را به سامان کند و تمدّن شان را بسازد .

پنجم اینکه مردم ش تفریح و رفاهی به جز بازی با قلیان و بازی های مافیا و رایانه ای ندارند اندیشید که باید ابزار بازی و رفاه شان را مبرهن کند

ششم اینکه دید امر به معروف کشورش مردم ش را با زور تفهیم می کند ابزار داد تا مردمش مجهّز شوند و در مقابل شان بایستند و از خود دفاع کنند

و ده ها دلیل دیگر

ساسی به دنبال لشگر بیست میلیونی خود می باشد و دیگر نه کاری با مسئولین دارد و نه کاری با مردم