به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ازساخت بازار بزرگ پرندگان زینتی در اصفهان خبرداد. امیرحسین ماه‌آورپور در تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان گفت: عرصه این پروژه ۱۲ هکتار شامل بازار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ازساخت بازار بزرگ پرندگان زینتی در اصفهان خبرداد.

امیرحسین ماه‌آورپور در تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان گفت: عرصه این پروژه ۱۲ هکتار شامل بازار گل‌های سرشاخه و وسایل کشاورزی است که با کاربری‌های مختلف در دست احداث قرار دارد.

وی با اشاره به سازه هفت طبقه در این بازار بیان داشت: این سازه مربوط به بازار بزرگ پرندگان زینتی شامل غرفه‌های فروش، قرنطینه و اتاق دامپزشک می‌شود و طراحی آن به شکل برج کبوتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: فضای سبز، بازار پرندگان زینتی در هفت طبقه، سازه کروی‌شکل به قطر ۹۰ متر برای گل‌های آپارتمانی و باغچه‌ای، رستوران، فضای تفریحی گردشگری و بخش مشاغل خانگی از بخش‌های تعریف شده برای این بازار است.

ماه آورپور گفت: مکانی نیز برای احداث پارک آموزشی کودک و نوجوان با محوریت آموزش امور مربوط به گل‌وگیاه در نظر گرفته شده که پس از طراحی نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان بیان کرد:روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ تن ماهی از جنوب کشور به تالار ماهی واقع در میدان میوه و تره‌بار اصفهان وارد و به سرتاسر کشور توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: تالار جدید ماهی شامل ۱۵ غرفه و امکاناتی همچون اتاق استراحت رانندگان، دفتر کار و حمام است که مراحل احداث آن در حال تکمیل است.

این مقام مسئول گفت:این مجموعه مجهز به دو در ورود و خروج برای ورود خودروهای سنگین و خروج خودروهای سبک است تا تخلیه و خروج بار ماهی بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت انجام شود.

بهره‌برداری از فروشگاه کوثر شماره ۲ تا پایان پاییز امسال

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت:فروشگاه کوثر شماره ۲ واقع در سپاهانشهر با زیربنای ۳۶۰۰ مترمربع احداث شده و زمینی در مقابل آن برای احداث پارکینگ با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان‌ تملک شده است.

ماه آورپور با بیان اینکه بهره‌بردار این پروژه از طریق مزایده انتخاب می‌شود و تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ساختمان قبلی فروشگاه کوثر شماره ۲ از سوی مدیریت منطقه ۵ شهرداری اصفهان به سالن ورزشی تغییر کاربری می‌دهد.

بهره‌برداری از بازار کوثر ۱۱ تا بهار ۱۴۰۳

امیرحسین ماه‌آورپوربا بیان انکه بازارهای کوثر با هدف تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها راه‌اندازی شد که خوشبختانه این اهداف تاکنون تامین شده‌اند، گفت: بازار کوثر ۱۱ واقع در منطقه ۲ در فضایی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است و تا بهار سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان توضیح داد:بازار کوثر شماره ۱۱ پیش از این فعالیت داشته است، اما به دلیل ناایمن‌بودن سازه، تخریب و دوباره تصمیم به ساخت آن گرفته شد.

احداث بازار خشکبار با هدف تجمیع انبارها در سطح شهر

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان بیان داشت: فاز دوم بازار خشکبار واقع در میدان میوه و تره‌بار با هدف تجمیع انبارهای خشکبار سطح شهر در حال احداث است.

ماه آورپور افزود: هفته آینده نشستی با اتحادیه خشکبار خواهیم داشت و ضمن تشریح شرایط و امکانات این بازار، از آن‌ها می‌خواهیم که انبارهای خود را به این بازار منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی خیابان‌های ولی‌عصر (عج)، صارمیه و مسجد سید که بنکداران این صنف در آن فعال هستند، گفت: فعالیت انبارهای خشکبار در سطح شهر مشکلاتی را ایجاد کرده که با انتقال آن‌ها به این بازار تا حد زیادی برطرف می‌شود.