به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از سایت شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: تعداد واحدهای بهینه سازی شده در موتورخانه های مسکونی،تجاری، اداری و گردشگری استان اصفهان از مرز ۵۷۰۰ واحد عبور کرد. ابوالقاسم عسکری با اشاره به پیشتاز بودن گاز استان اصفهان در طرح بهینه سازی موتورخانه ها […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز به نقل از سایت شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: تعداد واحدهای بهینه سازی شده در موتورخانه های مسکونی،تجاری، اداری و گردشگری استان اصفهان از مرز ۵۷۰۰ واحد عبور کرد.

ابوالقاسم عسکری با اشاره به پیشتاز بودن گاز استان اصفهان در طرح بهینه سازی موتورخانه ها در بین سایر شرکت های گاز استانی بیان کرد: با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه تاکنون، از صرفه جویی بیش از ۳۰ درصدی در مصرف گاز در این حوزه صورت گرفته است.

وی، با اشاره به سیاست های شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص فرهنگ سازی مصرف گاز در تمامی بخش های مسکونی، تجاری و اداری، افزود: انعقاد تفاهم نامه ها با برخی مراکز بزرگ استان نظیر دانشگاه های روزانه و صنعتی اصفهان، پیام نور، آزاد نجف آباد، آزاد خمینی شهر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، و….. از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: از میزان ۵هزار و ۷۰۰ واحد موتورخانه بهینه سازی شد، ۵۵ درصد بخش خانگی ،۳۰ درصد بخش اداری،۱۰ درصد بخش تجاری و ۵ درصد مربوط به بخش گردشگری می باشد.

عسکری، بیان داشت: خوشبختانه علیرغم وجود برخی از مشکلات نظیر کمبود نیروی انسانی، تعرفه های پایین انجام کار و…. با همکاری گروهی این موفقیت حاصل شده که نتیجه آن کاهش بیش از ۳۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل در موتورخانه های بهینه سازی شده است.

وی، از حرکت جدید شرکت گاز استان اصفهان در سطح وزارت نفت به منظور جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه بهینه سازی مصرف گاز خبر داد و گفت: با تعاملات انجام شده میان شرکت ملی گاز ایران ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و بخش خصوصی که به ابتکار شرکت گاز استان اصفهان انجام شده و در حال پیگیری است،بزودی شاهد اقدامات اجرایی موثر در زمینه بهینه سازی مصرف گاز در بخش خانگی خواهیم بود.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت بهینه سازی مصرف گاز و تاثیر آن بر شاخص های بهره وری شرکت ملی گاز ایران از ارزیابی شرکت های گاز استانی، ملاک قرار دادن تعداد موتورخانه های بهینه سازی شده به عنوان یکی از معیارهای بهره وری شرکت ملی گاز ایران برشمرد.

این مقام مسئول افزود: هر ساله با برنامه ریزی های بعمل آمده برنامه پایش و ممیزی انرژی ادارات کل و شهرستان ها مطابق با الزامات استاندارد مدیریت انرژی با هماهنگی استانداری و شرکت توزیع برق اصفهان جهت جلوگیری از قطعی گاز در فصل زمستان انجام و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: تمامی بخش های شرکت گاز استان اصفهان باید موضوعات بهینه سازی مصرف انرژی را سرلوحه کار خود قرار داده  و نسبت به مصوبات قانونی و راهبردهای شورای عالی انرژی کشور گام بردارند.