به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت، عدالت و تعالی سلامت در کشور است، گفت: عدالت به این معنا است که شهرهایی که از نظر بهداشت و درمان جا مانده اند را به سطح بالایی برسانیم و استان هایی همچون آذربایجان شرقی که […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت، عدالت و تعالی سلامت در کشور است، گفت: عدالت به این معنا است که شهرهایی که از نظر بهداشت و درمان جا مانده اند را به سطح بالایی برسانیم و استان هایی همچون آذربایجان شرقی که به عنوان قطب درمانی شناخته می شود را ارتقا دهیم.

دکتر سعید کریمی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز تلاش های فراوانی در عرصه سلامت از طرف کادر بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید افزود: با وجود اینکه کشور های دیگر هم اکنون نیز با مشکلات بیماری کرونا مواجه هستند وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، مسئولین و همراهی مردم واکسیناسیون عمومی را انجام داد و با افزایش ایمنی جامعه توانست بیماری کرونا را مدیریت کند.

دکتر کریمی از افتتاح بیش از ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ماه های آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: حمایت از بخش دولتی و حمایت از کادر زحمت کش این بخش در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی تلاش برای صدور مجوز برای استخدام پرستاران و کادر درمان، توسعه صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج، پوشش همگانی و بیمه رایگان ۶ میلیون نفر و تحقق نسخه نویسی الکترونیکی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در طول ماه های گذشته عنوان کرد.

وی در خصوص بحث نظام ارجاع گفت: تلاش بر این است که پذیرش بیماران از مسیر ارجاع باشد تا صرفه جویی های لازم نیز از این طریق انجام شود و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بازخورد نظام ارجاع در رتبه های نخست قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت مطالبات به حق پرسنل بهداشت و درمان گفت: بیمه ها باید در حمایت از بهداشت و درمان پای کار باشند تا مطالبات پرسنلی مراکز بهداشتی و درمانی به تعویق نیفتد.

وی در خصوص وضعیت دارویی در کشور نیز گغت: امیدواریم با حمایت دولت و با سه شیفتی کردن تولیدات داخلی کمبود ها به کمترین میزان ممکن خود برسد.