به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، یاسر احمد‌وند از تخصیص ۱۰ میلیارد اعتبار برای نخستین دوره فعالیت «سامانه خرید از کتاب‌فروشی‌ها» خبر داد. یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آغاز فعالیت سامانه «خرید از کتاب‌فروشی‌ها» بیان کرد: سامانه «خرید از کتاب‌فروشی‌ها» با آغاز سی‌‌‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، یاسر احمد‌وند از تخصیص ۱۰ میلیارد اعتبار برای نخستین دوره فعالیت «سامانه خرید از کتاب‌فروشی‌ها» خبر داد.

یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به آغاز فعالیت سامانه «خرید از کتاب‌فروشی‌ها» بیان کرد: سامانه «خرید از کتاب‌فروشی‌ها» با آغاز سی‌‌‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

وی درباره اعتبار پیش‌بینی شده برای کاربران و خریداران کتاب سامانه «خرید از کتاب‌فروشی‌ها» گفت: نخستین اعتبار برای خرید از طریق سامانه، ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

احمد‌وند ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی برای هر کتاب‌فروشی اگر در طول هفته کتاب به پایان نرسد، برای کتاب‌فروشان تا پایان سال ذخیره خواهد شد

بنا بر این گزارش، مدیر‌عامل خانه کتاب و ادبیات ایران، پیش‌تر در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی استان‌ها با محوریت سامانه خرید از کتاب‌فروشی‌ها اعلام کرده بود: در «سامانه خرید از کتابفروشی» هزینه پست بر عهده کتابفروشی نیست بلکه بخش عمده این هزینه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی هم از سوی خریداران پرداخت خواهد شد. هزینه پستی که خریدار پرداخت می‌کند کمتر از هزینه یک پیک درون شهری است؛ ضمن اینکه خریداران امکان دریافت حضوری کتاب‌ها را نیز دارند.» در این نشست همچنین درباره فروش کتاب‌های کمک آموزشی از طریق سامانه براین نکته تاکید شده بود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آموزش در کشور نیست بلکه متولی بخش عمومی فرهنگ است. با توجه به محدودیت‌های منابع، امکان فروش این نوع از کتاب‌ها در این سامانه فراهم نیست.»

خرید حضوری از کتابفروشی‌ها امکان‌پذیر است و یارانه خرید به بخش حضوری نیز تعلق می‌گیرد. خریداران می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و در کتابفروشی خرید حضوری داشته باشند؛ در این صورت ارائه کدملی به کتابفروش کفایت می‌کند. کتابفروشی‌ها به تدریج شیرینی این سامانه را خواهند چشید چرا‌که می‌توانند کتاب‌های خود را در یک بازار ۸۵ میلیون نفری ارائه کنند.

ایبنا