به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نماینده سازمان سنجش و دبیر ستاد آزمون‌ استان اصفهان از رقابت بیش از ۴۲ هزار داوطلب کارشناسی ارشد و دکتری در استان اصفهان خبرداد. رضا علی نوروزی اظهار داشت: آزمون سراسری مقطع دکتری صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان با حضور ۱۰ هزار […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نماینده سازمان سنجش و دبیر ستاد آزمون‌ استان اصفهان از رقابت بیش از ۴۲ هزار داوطلب کارشناسی ارشد و دکتری در استان اصفهان خبرداد.

رضا علی نوروزی اظهار داشت: آزمون سراسری مقطع دکتری صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان با حضور ۱۰ هزار و ۸۲۹ داوطلب که شامل ۵ هزار و ۴۴۳ مرد و ۵ هزار و ۳۸۶ زن هستند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از داوطلبان آزمون دکتری ۷ هزار و ۵۶۷ نفر در شهر اصفهان هستند، افزود: آزمون دکتری و کارشناسی ارشد در استان در ۱۱ حوزه امتحانی و در شهرهای اصفهان، کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان و خمینی‌شهر برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد نیز در سه نوبت در عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان ۳۱ هزار و ۹۸ نفر شامل ۱۷ هزار و ۴۷۵ زن و ۱۳ هزار و ۶۲۳ مرد است که از بین داوطلبان آزمون مقطع کارشناسی ارشد ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر در شهر اصفهان هستند.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان، زمان شروع فرایند آزمون نوبت صبح را هشت صبح و نوبت عصر را ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد و دکتری در اصفهان در نظر گرفته‌شده است.

وی حوزه‌های امتحانی آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری در استان را دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، دانشگاه کاشان، آزاد اسلامی شهرضا، آزاد نجف‌آباد، آزاد لنجان، آزاد خمینی‌شهر، موسسه غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی خمینی‌شهر، آزاد شاهین‌شهر و دانشگاه پیام نور شاهین‌شهر اعلام کرد.

نوروزی ادامه داد: طبق اعلام سازمان سنجش آموزش، حدود ۴۷۰ هزار داوطلب در کشور برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان نزدیک به ۴۴ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ هزار نفر بودند.

این مقام مسئول بیان کرد:  شروع فرآیند آزمون ساعت ۸ صبح و شروع آزمون ۸:۳۰ صبح  بوده و بعدازظهر نیز شروع فرآیند آزمون ساعت ۱۴:۳۰ و شروع آزمون ساعت ۱۵ است بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری طوری برنامه‌ریزی کنند که تا پیش از ساعات اعلام‌شده در حوزه‌های امتحانی خود حضور پیدا کنند؛ همچنین از همراه داشتن هرگونه وسیله اضافی ازجمله کیف، کتاب، موبایل و جزوه جداً خودداری نمایند.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و یا کارت ملی معتبر برای شرکت در آزمون سراسری الزامی است.