به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان در هشتمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشوراز رفع تصرف از ۷۵۲ هزار و ۶۲۹ هکتار از اراضی در شش ماه ابتدایی سال جاری خبرداد.   حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان در هشتمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشوراز رفع تصرف از ۷۵۲ هزار و ۶۲۹ هکتار از اراضی در شش ماه ابتدایی سال جاری خبرداد.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مردم فلسطین خصوصاً مردم غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی از تأسیسات مبارک در قوه قضاییه بوده که برکات ارزشمندی برای نظام و انقلاب داشته و دستاوردهای آن کاملاً محسوس و ملموس است.

 

وی در تشریح عملکرد این شورا در استان در شش ماه ابتدایی سال جاری بیان کرد: با اقدامات انجام شده از ۷۵۲ هزار و ۶۲۹ هکتار از اراضی در قالب ۱۸۰ پرونده رفع تصرف شده که این آزادسازی از طریق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون جنگل‌ها و مراتع و از طریق اجرای احکام قضایی بوده است.

 

رییس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به رفع تصرف از میزان دو و نیم هکتار از حریم و بستر زاینده رود افزود: معضل اصلی در این حوزه مشخص نبودن دقیق محدوده حریم و بستر بوده که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و در همین راستا به سازمان آب منطقه ای اصفهان مأموریت داده شد ظرف یک ماه آینده نسبت به تعیین دقیق محدوده حریم و بستر زاینده رود اقدام لازم را انجام دهد.

 

جعفری در خصوص اجرای قانون حدنگار خاطرنشان کرد: ۳۶۲۲ هکتار از اراضی ملی یعنی بیش از ۹۹ درصد این اراضی ثبت شده و در حوزه اراضی کشاورزی نیز ۱۷ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی تا امروز ثبت شده که از ۱۹ درصد سال گذشته از مرز ۵۹ درصد عبور کردیم و امیدواریم با همکاری خوب سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها بتوانیم تا پایان سال به درصد قابل قبولی دراین بخش برسیم.

 

رییس دستگاه قضایی استان گفت: در اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ در سال جاری تنها در یک مورد، نسبت به تخریب ۷۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز با زحمات نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، امور اراضی و دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی اقدام شد و در اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ در ۶ ماه اول سال جاری ۱۸۸۱ مورد تخریب انجام شده که تا امروز ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

مسلوب المنفعه نمودن ۳۱۴ حلقه چاه غیر مجاز و برنامه‌ریزی برای پر کردن ۱۰۶۸ چاه غیر مجاز تا پایان سال، اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون هوای پاک در خصوص ۲۰۰  واحد ریخته‌گری فعال در محدوده شهری اصفهان از دیگر موارد مورد اشاره رییس کل دادگستری استان اصفهان بود.