به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی به موضوع پوشش بوده زیرا ایشان معتقد هستند که جامعه ایرانی، جامعه ای عفیف است و مسائل مرتبط با عفاف و حجاب باید با رویکرد فرهنگی مرتفع شود.   محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی به موضوع پوشش بوده زیرا ایشان معتقد هستند که جامعه ایرانی، جامعه ای عفیف است و مسائل مرتبط با عفاف و حجاب باید با رویکرد فرهنگی مرتفع شود.

 

محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره جشنواره های فجر گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شب گذشته به پایان رسید و رسانه‌ها شاهد بودند که چه شور و شعف فوق‌العاده‌ای در این مراسم حاکم بود و اهالی فرهنگ و هنر در کنار علاقه مندان به هنر استقبال پرشوری از این دوره از جشنواره داشتند، همچنین در ادامه برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر، از امروز شاهد آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهیم بود.

 

وی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال میزبان بیش از ۱۴۰ مهمان خارجی از شخصیت های برجسته سینمایی دنیا خواهد بود و در مجموع از ۷۰ کشور آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از امروز نمایشگاه مهمی در تهران به نام «خانواده خوب» برپا می شود که در قالب نمایشگاه با توافقی که با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی صورت گرفته است از تولیدکنندگان البسه مناسب که تولیداتشان با رویکردهای فرهنگی متناسب است، حمایت ویژه خواهد شد.

 

وی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای حمایت از خریداران البسه های مناسب خبر داد و گفت: این مجموعه ها در استانها نیز راه اندازی خواهد شد زیرا رئیس جمهور محترم دستور دادند که در موضوع فعال سازی رویکرد فرهنگی دولت به موضوعات اجتماعی نظیر پوشش نگاه حمایتی داشته باشیم و در این خصوص برنامه مفصلی تدارک دیده شده که در حال اجرا است.

 

اسماعیلی گفت: رئیس جمهور و دولت مردمی معتقدند در وهله نخست مساله حجاب، مساله ای فرهنگی و اجتماعی است و با این مساله در ابتدای امر غیر از راه فرهنگی و اجتماعی راه دیگری برای مدیریت موضوع وجود ندارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش بوده زیرا ایشان معتقد است که جامعه ایرانی، جامعه ای عفیف است و مسائل مرتبط با آن باید با رویکرد فرهنگی حل شود از سوی دیگر تمام تلاش دولت مردمی این است که با رویکرد فرهنگی با پدیده های فرهنگی برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاههای فرهنگی اعم از دولتی و خارج از دولت در مجموعه های اندیشه ورزی چون شورای فرهنگ عمومی حضور دارند، اظهار داشت: قرارگاه زیست عفیفانه در قالب یک کار جمعی فشرده شکل گرفته است و ابعاد فعالیت آن به تدریج گسترده خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ همچنین به برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین در حوزه تولید محتوا و بازی های رایانه ای طی هفته آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ بهمن در مصلی تهران برگزار می شود.

 

اسماعیلی درباره اظهار نظری که درباره هنرمندان در فضای مجازی پخش شده است، گفت: بر اساس بررسی ها مشخص شد که فایل منتشر شده، تقطیع شده است؛ البته اعلام کرده بودیم که این مسئله پیگیری قضایی و حقوقی شود تا موضوع روشن شود؛ گوینده نیز عذرخواهی کرد و توضیحاتی که ارایه کرد که مقبول جامعه هنری واقع شد از سویی دنبال ایجاد وحدت و همگرایی بین اهالی فرهنگ و هنر هستیم و امیدواریم دیگر از این سوءتفاهم ها پیش نیاید.

اسماعیلی در پایان در خصوص رویکرد وزارت فرهنگ نسبت به حوزه نمایش خانگی گفت: موضوع شبکه نمایش خانگی برای حوزه فرهنگ و هنر، فرصت به شمار می‌رود و وزارت فرهنگ در دوره جدید به شدت حامی تقویت آن‌ است و در خصوص مسائل پیش آمده اخیر باید گفت، همه باید مطابق قانون عمل کنند و گلایه رئیس سازمان صداوسیما هم ناشی از عدم اجرای قانون بوده است