به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید. احسان‌اله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی ۷ سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۱۸۰ میلیون مترمکعب رسید.

احسان‌اله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی ۷ سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب امروز به ۱۳۲ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۹ درصد کاهش یافته است.

امینی با اشاره به وضعیت سد گلپایگان گفت: این سد در حال حاضر ۹.۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۵۲درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۳۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۱۹/۵۰میلیون مترمکعب رسیده است، بیان کرد: ذخیره سد حنای سمیرم امروز به ۹.۹۸ میلیون مترمکعب رسیده است، حجم این سد در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۲۲درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۲ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

وی ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز حدود ۲.۴۹ میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۴درصد و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصدکاهش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۱.۶۸ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۳/۳۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۱ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سدهای استان ۱۳ درصد است، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۴درصد مواجه بوده است.