به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با در پیش بودن فصل سرما به زودی دسترسی پایدار به آنتی بیوتیک‌های اطفال فراهم خواهد شد. محمد اعتباری با اشاره به کمبود برخی آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در استان اظهار داشت: این مشکل سراسری بوده و بسیاری از کمبود‌های این دارو‌ها در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با در پیش بودن فصل سرما به زودی دسترسی پایدار به آنتی بیوتیک‌های اطفال فراهم خواهد شد.

محمد اعتباری با اشاره به کمبود برخی آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در استان اظهار داشت: این مشکل سراسری بوده و بسیاری از کمبود‌های این دارو‌ها در زمینه سوسپانسیون و شربت‌ها بوده که به صورت سهمیه‌ای به استان اصفهان داده می‌شد اما نیاز استان را برطرف نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه علت کمبود سوسپانسیون‌ها و شربت‌ها کمبود مواد اولیه، بحث ارزش افزوده و اصلاح قیمت بوده است، گفت: درحال حاضر سازمان غذا و دارو با واردات مواد اولیه و محصول نهایی (آنتی بیوتیک‌ها) این مشکل را حل کرده که تا یک هفته آینده در دسترس شرکت‌ها و عموم قرار خواهد گرفت و همچنین اصلاح قیمت‌ها هم توسط این سازمان اعمال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت داروسازی فارابی به عنوان تنها تولید کننده آنتی بیوتیک در استان است، گفت: سازمان غذا و دارو و داروسازی‌های استان نمی‌توانند برای تامین آنتی بوتیک در سطح استان به صورت مستقل عمل کنند و باید دارو‌های تولید شده در استان در سطح کشور توزیع شود.

اعتباری با بیان این که در نیمه دوم سال بیشتر با بیماری‌های باکتریایی و سرماخوردگی مواجه خواهیم بود، افزود: تولید و واردات دارو‌ها بر اساس نیاز و به اندازه کافی صورت می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این که خوددرمانی و تهیه آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک نباید صورت گیرد، گفت: با توجه به طرح دارویار افزایش قیمت دارو‌ها در صورت داشتن نسخه پزشک شامل حال بیمار نخواهد بود و بیمه این افزایش قیمت را پوشش می‌دهد.