به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دادسرا، خط مقدم دفاع از حقوق عمومی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی است. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در اولین نشست فصلی دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی بخش استان بیان داشت: امروز مهم ترین و موثرترین راهبرد در خنثی سازی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دادسرا، خط مقدم دفاع از حقوق عمومی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در اولین نشست فصلی دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی بخش استان بیان داشت: امروز مهم ترین و موثرترین راهبرد در خنثی سازی و مقابله با ترفند ها و نقشه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها در داخل کشور، عملکرد صحیح، منطقی و قانونی بر اساس شرع، قانون، اخلاق و دفاع از حقوق مردم است که باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام و رضایتمندی مردم می شود.

وی افزود: خط مقدم اعتمادسازی، دفاع از حقوق مردم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی دادسراست؛ دادستان ها با نظارت های مستمر و اقدامات انقلابی خود در حوزه دفاع از حقوق عامه باعث جلب و تقویت بیشتر اعتماد عمومی می شوند.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: میدانی بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن و وظیفه شناس و تکلیف گرا بودن از خصوصیات یک مدیر قضایی و دادستان در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان ساخت: دادستان ها باید اقتدار داشته باشند و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، باعث دلگرمی مردم و تزریق احساس امنیت مرجعی برای تظلم خواهی و احقاق حق آنان شود.

رییس دستگاه قضایی استان تأکید کرد: هر اقدامی که موجب تقویت دادسرای عمومی و انقلاب استان شود انجام خواهیم داد.

این مقام قضایی تصریح کرد: البته مشکلات و ناهماهنگی هایی وجود دارد که باید حل بشود و نباید اختلافی میان مدیران قضایی و میان آنان با ضابطین وجود داشته باشد و همه باید در کنار هم با احترام متقابل تلاش کنیم.

گفتنی است تقویت نظارت بر زندان و زندانیان رأی باز یکی از کارها و تأکید بر برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ و ساماندهی فعالیت ها در چارچوب این برنامه از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تأکید گردید.