به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم نهادینه سازی سند ابلاغی تفویض اختیار به مناطق مخابراتی منتخب که سه شنبه سوم بهمن انجام شد، اظهار داشت: با تلاش حداکثری مناطق مخابراتی اصفهان، البرز، سمنان، مرکزی و خراسان شمالی انتظار داریم این مناطق در نهایی سازی تفویض اختیار به مناطق موفق بوده […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم نهادینه سازی سند ابلاغی تفویض اختیار به مناطق مخابراتی منتخب که سه شنبه سوم بهمن انجام شد، اظهار داشت: با تلاش حداکثری مناطق مخابراتی اصفهان، البرز، سمنان، مرکزی و خراسان شمالی انتظار داریم این مناطق در نهایی سازی تفویض اختیار به مناطق موفق بوده و  لازمه ی آن، خودگردانی کامل در ضمن حفظ پیوستگی با بخش ستادی است.

 

مهندس سلطانی در این مراسم که با حضور معاونان ستادی مرتبط به پروژه تفویض اختیار به مناطق مخابراتی و مدیریت میانی مرتبط در حوزه مالی، شبکه ، تجاری و خدمات مشتریان ، فناوری اطلاعات و سرمایه انسانی برگزار شد اذعان داشت: در حالت کنونی، خودگردانی صحیح یک فرصت برای مخابرات است.

 

این مراسم که به منظور بررسی نهایی خودگردانی و تفویض احتیار به مناطق مخابراتی در ابتدا با استفاده از استان های پایلوت انجام شد ، دکتر زارعیان؛ معاون تجاری خدمات مشتریان، دکتر مطهری؛ سرپرست معاونت سرمایه انسانی، مهندس شکوری؛ معاون راهبرد و توسعه کسب و کار، مهندس سید صالحی؛ معاون فناری اطلاعات، مهندس طاهری؛ معاون مالی و مهندس خلیلی؛ معاون شبکه و همچنین مدیران مناطق البرز، سمنان، مرکزی، خراسان شمالی و اصفهان حضور داشتند.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه پروژه خودگردانی و تفویض اختیار،  پروژه ای سخت و زمان بر است خاطر نشان کرد: استان های درگیر این مورد و معاونت راهبردی به عنوان مجری اول طرح هم به صورت ویژه قدردانی کرد و افزود: مراحل تخصیص نهایی سازی سند ابلاغیه تفویض اختیار به مناطق مخابراتی با توجه به بررسی های انجام شده تحول مهمی در توسعه شرکت ایجاد خواهد کرد.

 

مهنس سلطانی وظایف تمام مدیران این پنج منطقه مخابراتی را بیش از گذشته سنگین و در  عین حال تاثیر گذار در آینده مخابرات عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در طرح نجما پیاده شده مثالی مناسب از استقلال نسبی هر استان با توجه به ظرفیت های موجود در عین حفظ پیوستگی ستاد است.

 

وی افزود: توسعه و استقلال مناطق مخابراتی باید بر اساس مصوبات ستادی انجام شده و منابع توسعه از محل مولد سازی دارایی ها در استان تهیه شود.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تشریح اینکه طرح تفویض اختیار به مناطق مخابراتی در عین حفظ پیوستگی ستادی به مرکز بسیار مهم است اضافه کرد: امیدواریم با تصویب خودگردانی و تفویض اختیار و اجرای صحیح آن به مرور، تمام مناطق مخابراتی بتوانند این مورد مهم را در استان خود اجرا کنند .

 

در ادامه جلسه، مدیران، معاونان ستادی و کارشناسان مربوط به حوزه های مختلف مالی ، شبکه ، تجاری و خدمات مشتریان ، فناوری اطلاعات و سرمایه انسانی تمام بعدهای گزارش آماده شده خودگردانی و تفویض اختیار را مورد بررسی تخصصی قراردادند و نکات مورد نظر خود را در حضور آقای سلطانی مطرح کردند.

 

در این سخنان، مسائلی مانند امنیت واستقلال مالی به عنوان مهم ترین حوزه در تفویض اختیار و اجرای آن حرکت به سمت تفویض اختیار با هماهنگی کامل حوزه منابع انسانی، حوزه مالی ، شبکه ، تجاری و خدمات مشتریان ، فناوری اطلاعات و منابع انسانی ، و ارتباط آن ها با بخش راهبرد و مدیریت شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این بحث و بررسی، همچنین مباحثی مانند توجه به تجدید ارزیابی دارایی ها در صورت خودگردانی، توجه به اهرم های بهینه بهره وری در مدیریت به ویژه در حوزه مالی و منابع انسانی، بهبود سیاست گذاری ، حوزه شبکه با توجه به ظرفیت هر استان ، تامین نقدینگی با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در اختیار استان مطرح  شد و همچنین این خودگردانی و تفویض اختیار به نحوی انجام شده که در  تمام حوزه های ستادی در بخش میانی همپوشانی با مناطق مخابراتی خودگردان شده وجود دارد که با همکاری کامل مناطق مخابراتی در اجرای بهیه تفویض اختیار یاری می رساند.