به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان گفت: ما در دولت بنا را بر این قرار دادیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و پیشتاز باشد.   محمدمهدی اسماعیلی در آیین آغاز سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان بیان داشت: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان گفت: ما در دولت بنا را بر این قرار دادیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و پیشتاز باشد.

 

محمدمهدی اسماعیلی در آیین آغاز سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان بیان داشت: دولت تلاش دارد کشور بر ریل انقلاب و فرهنگ آن حرکت کند هرچند در این راستا کمبود‌هایی وجود دارد و باید مسیر‌ها و روش‌ها اصلاح شود.

 

وی ادامه داد:در حوزه کودک و نوجوان قصد سرمایه‌گذاری داریم چراکه پیشرفت‌ها از همین نقطه و با محوریت کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و حضور کودکان و نوجوانان برای تحقق این مهم، یک ضرورت است.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه تمرکز ما در حوزه فرهنگ و هنر در آموزش این نسل غرور آفرین است، گفت: هرکاری باید با محوریت کودک و نوجوان صورت بگیرد، حضور کودکان و نوجوانان برای ایجاد تمدن اسلامی، تربیت و تعلیم ضروری است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در شورای عالی سینما هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف حاصل شده و قصد داریم با اتحاد یکدیگر فضا را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

 

اسماعیلی گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موضوع ارتقای هنر برای کودکان را دنبال می‌کنند و به زودی زنگ سینما در مدارس اتفاق می‌افتد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه اصفهان و مردم آن بیان داشت: اصفهان مهد شهدای والامقام بوده است که تاریخ پر افتخار را ورق زده‌اند و ۲۴ هزار شهید این شهر را به پایتخت فرهنگ شهادت ایران‌زمین تبدیل کرده است.

 

وی افزود: ستارگانی، چون شهید خرازی و شهید دیانی بزرگانی هستند که هر یک از آن‌ها برای یک جامعه رو به جلو، چون مشعلی فروزان، راه را نشان می‌دهند.

 

اسماعیلی ذبیان کرد: در همه بخش‌های فرهنگی و هنری باید برنامه ریزی بر مبنای نظام اسلامی انجام دهیم، جشنواره کودکان و نوجوانان را آغاز مسیری نورانی می‌دانیم.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان خوب ایران زمین است که نگاه به فتح قله دارند.