به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی دولت با اعلام حمایت از خودروی داخلی، گفت: دربحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است.   علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، سخنگوی دولت با اعلام حمایت از خودروی داخلی، گفت: دربحث متقلبان کنکور هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند که هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است.

 

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره شائبه تقلب در آزمون سراسری گفت: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرآیند به گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آنها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و سایر آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود.

 

سخنگوی دولت افزود: طبق پیش بینی‌ صورت گرفته فرآیند اعتراض و شکایت در هیأت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های زیربط انجام می‌شود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری می‌شود و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد.

 

سخنگوی دولت گفت: در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه خودروسازی و افزایش داخلی‌سازی خودروها، با موافقت دولت با پیشنهاد وزارت صمت تعرفه قطعات منفصله ساماندهی شد تا امکان حمایت از خودروهای داخلی فراهم شود.

 

علی بهادری جهرمی گفت: بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و ستاد مدیریت بحران، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از سازمان دامپزشکی در مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر پرندگان به تصویب دولت رسید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل در حوزه خودروسازی و افزایش داخلی‌سازی خودروها، با موافقت دولت با پیشنهاد وزارت صمت تعرفه قطعات منفصله ساماندهی شد تا امکان حمایت از خودروهای داخلی فراهم شود.

 

بهادری جهرمی بیان کرد: این مسأله به‌گونه‌ای اصلاح شد که هرچه واردات به سمت خودروهای کامل می‌رود تعرفه بالاتر و هرچه ارائه قطعات و ارائه خودروی تولید داخل باشد، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد. هم‌چنین هرچه به سمت واردات خودروهای برقی و هیبریدی و ارزان‌تر حرکت شود، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد.