به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز​، بیش از ۴۰ هیأت عالی رتبه خارجی در مراسم روز چهارشنبه برای بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت می‌کنند.   این مراسم بعد از ظهر چهارشنبه در حضور محمد مخبر، مدیر قوه مجریه و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.   در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز​، بیش از ۴۰ هیأت عالی رتبه خارجی در مراسم روز چهارشنبه برای بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت می‌کنند.

 

این مراسم بعد از ظهر چهارشنبه در حضور محمد مخبر، مدیر قوه مجریه و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

 

در میان شرکت کنندگان خارجی، حدود ۱۰ هیأت در سطح سران، تقریباً ۲۰ هیأت در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر رؤسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.

 

خبرگزاری «تاس» روسیه از حضور رئیس مجلس دومای دولتی این کشور در مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان مرحومشان خبر داد.

 

همچنین منابع خبری به رسانه‌ها گفته‌اند که «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان به همراه هیئتی بلندپایه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان به تهران سفر می‌کنند.

 

یک منبع در گفت‌وگو با ریانووستی نیز اعلام کرد که ابراهیم بوغالی، رئیس پارلمان الجزایر روز چهارشنبه در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهانشان مشارکت خواهد کرد.

 

بر اساس اخبار اعلام شده هیات عالی رتبه عراق متشکل از نخست‌وزیر این کشور، روسای احزاب، روسای عشایر و نمایندگان مجلس عراق برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و هیئت همراه که در حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی به شهادت رسیدند، به تهران سفر می‌کنند. در این سفر همچنین مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان نیز وی را همراهی می‌کند.

 

همچنین بر اساس اخبار اعلام شده نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که حدود دو هفته پیش به تهران سفر کرده و با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران دیدار رایزنی کرده برای شرکت در مراسم تشییع شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر می‌کند.

 

«علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا نیز شامگاه سه‌شنبه به تهران سفر می‌کند تا در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید ایران شرکت کند.

 

وزیر امورخارجه و معاون رئیس‌جمهور ترکیه نیز به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه و چند تن دیگر از مقامات ایران که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند به تهران سفر می‌کنند.

 

هاکان فیدان، وزیر امورخارجه و جودت ییلماز، معاون رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تشییع پیکرهای شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و سایر مقامات ارشد ایران که روز یک‌شنبه در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، شرکت خواهند کرد.