به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز دانشجو از جایگاه برتر دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در بین دانشگاه های غیرانتفاعی در کشور خبرداد. علی عابدی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس دانشگاه معارف تاکنون، ۱۷ هزار دانشجو از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز دانشجو از جایگاه برتر دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در بین دانشگاه های غیرانتفاعی در کشور خبرداد.

علی عابدی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس دانشگاه معارف تاکنون، ۱۷ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: ۱۳۲۸ دانشجو در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد، ۱۰۷۴ نفر خانم و ۲۵۴ نفر آقا هستند.

وی ادامه داد: در دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان ۱۴۰ استاد حق‌التدریس از استادان برجسته حوزه و دانشگاه و ۲۲ عضو هیئت علمی به امر تدریس مشغول هستند.

این مقام مسئول در ارتباط با تاریخچه تأسیس دانشگاه معارف توضیح داد: حدود ۳۰ سال پیش، مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مظاهری که از ارکان حوزه علمیه اصفهان بود و مراسم دعا و نیایش ایشان در سطح شهر و کشور، نمونه و زبانزد بود، در یکی از این مراسم اعلام کرد که در مجامع اهل سنت، قرآن بسیار تکریم می‌شود؛ ولی التفات شیعه به قرآن اندک است.

عابدی افزود: ابتدا دارالقرآنی تأسیس شد و در طول سالیان بعد، افراد متعددی برای فراگیری معارف قرآن وارد این مجموعه شدند تا اینکه دارالقرآن به مؤسسه قرآنی نوع اول تبدیل و در وزارت علوم جایگاه پیدا کرد و به‌عنوان دانشکده قرآن و عترت مطرح شد.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان بیان کرد: با رعایت استانداردهای وزارت علوم، این دانشکده به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

عابدی با اشاره به فارغ التحصیل شدن بیش از ۱۷ هزار دانشجو از این دانشگاه گفت: سه دانشکده علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی و معارف اسلامی و الهیات در دانشگاه فعال است که اعضای هیئت مؤسس و نیز هیئت امنای این دانشگاه از استادان برجسته حوزه و دانشگاه می باشند.

این مقام مسئول در ارتباط بارشته های تحصیلی در دانشکده های دانشگاه معارف توضیح داد: در دانشکده الهیات رشته‌های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی تدریس و در دانشکده علوم قرآن و حدیث، رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی و سه رشته نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و علوم قرآن و حدیث با دو گرایش تربیت دبیر و مطالعات قرآن در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان در ارتباط با رشته های دانشکده علوم تربیتی و معارف اسلامی گفت: مشاوره، علوم تربیتی، معارف و علوم تربیتی و روانشناسی اسلامی، رشته‌های مقطع کارشناسی و اخلاق و روانشناسی اسلامی مثبت‌گرا، رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان پرچمداران درخشنده آینده کشور هستند

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان گفت: اگر دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند، در آینده مشکلات کمتری در جامعهخواهیم داشت.

محسن حاج‌کاظمیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز دانشجو گفت: امروز چالش‌های بسیاری در سطح دنیا و جامعه ما وجود دارد، از جمله چالش‌های محیط‌زیستی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… که حل آنها نیازمند دانش و همت بلند است و کسانی می‌توانند این چالش ها را حل کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پرچمداران آینده درخشنده کشور هستند، بیان داشت: دانشجویان موفق برای حل چالش‌های جهان و جامعه باید مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشجوی موفق برای حل چالش هاباید  دارای ایده های خوب و خلاقانه باشد که نیازمند دانش دقیق، روزآمد و مبتنی بر پژوهش هستند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان افزود: اگر دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجوی موفق حرکت کنند، در آینده مشکلات کمتری خواهیم داشت و  در چنین فضایی لازم است دانشجویان به رشد و توسعه فردی بپردازند.

حاج کاظمیان گفت: پژوهش‌های داخلی و خارجی نشان می‌دهد دانشجویانی موفق خواهند بود که مهارت‌های اجتماعی خوبی داشته باشند درواقع رشد و توسعه فردی دانشجویان موجب رشد و توسعه جامعه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجو باید تفکر و روحیه خیرخواهی داشته باشد، بیان کرد:برای تحقق این امردر برنامه تحول دانشگاه معارف به دنبال این هستیم که برنامه‌های آموزشی شناختی برای دانشجویان مانند تفکر انتقادی، توانایی حل مسئله، خلاقیت و همکاری است را توسعه دهیم.

حاج‌کاظمیان  درارتبا ط با محورهای دیگر تحول دردانشگاه معارف توضیح داد: محور بعدی توسعه برنامه‌های آموزشی فناورانه، همکاری‌های بین‌رشته‌ای، توسعه برنامه‌های آموزشی مربوط به پایداری‌های اجتماعی نظیر پایداری خانواده، محیط‌زیست و فرهنگ، ایجاد روابط محلی و بین‌المللی و ترویج کارآفرینی و نوآوری می باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان با اشاره باینکه مهارت‌های ارتباطی و همکاری آخرین محور برنامه تحول دذر دانشگاه معارف است، بیان کرد: اگر دانشگاهی با جامعه خود ارتباط نداشته باشد، نقش مؤثری هم در آن نخواهد داشت؛ بنابراین درصدد راه‌اندازی مراکزی برآمدیم که بتوانند خدماتی به جامعه عرضه کنند.

وی افزود:در این راستا مرکز آفرینش‌های هنری معارف قرآن و عترت(ع) در دانشگاه به یک به موزه تبدیل شده و تابلوهای خوشنویسی استادان تراز اول خطاطی در آن قرار دارد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان  با بیان اینکه مرکر مشاوره در دانشگاه راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز مشاوره دانشگاه با برگزاری کارگاه‌های متعدد در سطح محلات توانسته‌ایم با برگزاری کارگاه های آموزشی دانشی در حوزه مهارت‌های زندگی به افراد ارائه دهیم.