به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعداد بیش از ۱۵ هزار خانوار اصفهانی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تا کنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند. علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعداد بیش از ۱۵ هزار خانوار اصفهانی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تا کنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در سطح استان اصفهان تعداد بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای این طرح اقدام به ثبت نام کردند.

وی افزود: از متقاضیان این طرح در حال حاضر تعداد افزون بر هشت هزار نفر در انتظار بررسی قرار دارند، بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ نفر تایید اولیه و تا کنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون جمعاً برای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده در این طرح تامین زمین شده و زمین به آنان تحویل شده است، گفت: تا کنون تحویل اراضی در چندین مرحله طی پویش های مختلف برنامه ریزی و انجام شده است.

وی گفت: براین اساس در پویش قربان تا غدیر، در آستانه عیدغدیرخم با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد واگذاری زمین به ۱۱۰۰خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت مربوط به ۱۳ شهر استان اصفهان اهدا شد.

قاری قرآن ادامه داد: همزمان با فرارسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع)، در بازه زمانی اول لغایت هفدهم ربیع الاول تحت عنوان پویش پیامبر رحمت (ص)، قرارداد واگذاری زمین به ۱۸۴ نفر از خانوارهای واجد شرایط تحویل همچنین در حدفاصل میلاد حضرت زهرا (س) تا میلاد حضرت علی (ع)، ۶۴۳ پلاک زمین رایگان به متقاضیان اصفهانی حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال اعطا شد.

وی بیان کرد: در پویش خانواده مهدوی نیز به ۹۰۰ متقاضی واجد شرایط زمین رایگان در سطح استان اصفهان تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

قاری قرآن عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.