به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ادامه روند اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو خبر داد. علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید اصفهان یکی از اصلی‌ترین مراکز تولد مکاتب موسیقی اصیل ایرانی است، لذا فلات مرکزی ایران نقش مهمی در امتداد حیات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از ادامه روند اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو خبر داد.

علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: بی‌تردید اصفهان یکی از اصلی‌ترین مراکز تولد مکاتب موسیقی اصیل ایرانی است، لذا فلات مرکزی ایران نقش مهمی در امتداد حیات هنر موسیقی سنتی ایرانی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به معماری خاص پل تاریخی خواجو که به‌صورت ۳ طبقه طراحی‌شده از حدود ۴ سده قبل تاکنون برخی از اصفهانی‌های خوش‌قریحه با حضور در طبقات تحتانی پل خواجو به‌ویژه بر روی بند سنگی این پل و در طبقه زیرین شاه‌نشین مرکزی این پل همراه بانوای دل‌نشین زاینده‌رود، اقدام به اجرای موسیقی سنتی می‌کردند.

ایزدی گفت: اگرچه در سال‌های اخیر برخی موسیقی‌های بی‌هویت نیز در این مجموعه برگزار می‌شده که در برخی مقاطع شاهد بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی بوده‌ایم، لکن معتقدیم بخشی از شکل‌گیری و امتداد حیات مکتب موسیقی‌ اصیل اصفهان وابستگی تمام و کمالی به اجرای موسیقی سنتی در طبقات زیرین پل خواجو دارد و امیدواریم تا با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی موسیقی اصیل ایرانی به حیات خود ادامه دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: طی روزهای گذشته مطلبی با موضوع ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو در فضای مجازی منتشرشده بود که بدین‌وسیله این ممنوعیت تکذیب شده و همچنان این روند فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.