به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ما و دوستان در عراق و اقلیم تاکید داریم ثبات و امنیت منطقه در گرو همکاری‌های دو و چندجانبه است گفت: افق آینده را در زمینه همکاری‌های اقتصادی روشن می‌بینیم و توسعه همکاری‌های اقتصادی را الزامی برای ثبات در منطقه می‌دانیم.   ، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ما و دوستان در عراق و اقلیم تاکید داریم ثبات و امنیت منطقه در گرو همکاری‌های دو و چندجانبه است گفت: افق آینده را در زمینه همکاری‌های اقتصادی روشن می‌بینیم و توسعه همکاری‌های اقتصادی را الزامی برای ثبات در منطقه می‌دانیم.

 

، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز جمعه ۲۵ خرداد ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با مسرور بارزانی نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

 

باقری گفت: مایلم تشکر دولت و ملت ایران از همراهی و همدردی مردم عراق و اقلیم کردستان عراق در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را ابراز کنم.

 

وی افزود: دوستان در اقلیم نسبت به این حادثه و مصیبتی که بر مردم و کشور ما وارد شد صمیمانه در کنار ما بودند چه با ارسال پیام و حضور در نمایندگی‌های سیاسی و از همه مهمتر با حضور شخصی در تهران و نقش بسیار جدی و موثری در تسلی بخشی به دولت و مردم ایران در این ضایعه بزرگ داشتند.

 

باقری ادامه داد: چنین انتظاری هم از برادران در اقلیم می‌رفت چون مناسبات ما برادرانه و ریشه در تاریخ دارد. دین و فرهنگ مشترک و تاریخ مشترک و سرنوشت مشترک در آینده پیوند ناگسستنی بین ما ایجاد کرده و ما به این اذعان داریم که این پیوند ناگسستنی یک قدرت بی بدیل در منطقه ایجاد کرده که ثبات بخش و آرامش بخش برای منطقه است.

 

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد: این قدرت قطعا باعث طمع دشمنان خواهد بود و آنها نمی‌خواهند ثبات و آرامش ما را در ایران، عراق و منطقه را ببینند، ولی هوشیاری رهبران و مقامات عالی ایران و عراق و به ویژه دوستان و برادران در اقلیم اجازه نخواهد داد دشمنان هیچگونه روزنه و فرصتی برای سوءاستفاده پیدا کنند.

 

وی گفت: بر تحکیم پیوندها و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی تأکید داریم و خواهان توسعه همکاری‌های اقتصادی هستیم. در این جلسه درباره برخی موانع موجود پیش روی توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو کردیم و برادرانه و همدلانه در پی رفع این موانع خواهیم بود و بر این اساس آینده‌ای درخشان و روشن پیش روی همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

 

باقری افزود: در جلسه ضمن تشکر از همراهی و مساعدت و تسهیلات در اقلیم برای ورود و عبو زائران اربعینی حسینی از منطقه اقلیم و همراهی دوستانه و برادرانه در طول سال‌های گذشته و به ویژه سال گذشته ابراز امیدواری کردیم اربعین پیش رو با مدد گرفتن از تجارب قبلی تسهیلات بیشتری را به زائران ایرانی بدهیم.

 

وی تصریح کرد: لازم می‌دانم بر این نکته تأکید کنم که مسأله اصلی امروز جهان اسلام و جهان امروز که نسل کشی و جنایت صهیونیست ها در غزه است مساله اصلی امت اسلامی و جهان اسلام به ویژه در آستانه عید قربان است. ما همدلانه و با یک نگاه تلاش می‌کنیم که هر چه زودتر و بدون قید و شرط نسل کشی و جنایت صهیونیست‌ها در غزه پایان یابد.

 

باقری بیان کرد: به صراحت اعلام می کنیم در کنار همه امت اسلامی و کشورهای اسلامی و در کنار مردم مظلوم فلسطین و به ویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه خواهیم بود که از حقوق خود در مقابل جنایتکاران صهیونیست دفاع کنند؛ تأکید می‌کنیم کمک رسانی به مردم غزه وظیفه همه کشورها و دولت‌ها و به ویژه کشورهای اسلامی است.

 

باقری خاطرنشان کرد: ما و دوستان در عراق و اقلیم تاکید داریم ثبات و امنیت منطقه در گرو همکاری‌های دو و چندجانبه است و افق آینده را در زمینه همکاری‌های اقتصادی روشن می‌بینیم و توسعه همکاری‌های اقتصادی را الزامی برای ثبات در منطقه می‌دانیم.