به گزارش پاییگاه خبری پیداگرنیوز، معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:توسعه صادرات گاز، علاوه بر تولید ثروت، توسعه امنیت کشور در سطح جهان است. سردارمنصور سعد در همایش پدافند غیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز یکی از بخش های راهبردی و استراتژیک کشور از نظر سرمایه ای […]

به گزارش پاییگاه خبری پیداگرنیوز، معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:توسعه صادرات گاز، علاوه بر تولید ثروت، توسعه امنیت کشور در سطح جهان است.

سردارمنصور سعد در همایش پدافند غیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز یکی از بخش های راهبردی و استراتژیک کشور از نظر سرمایه ای و اقتصادی است که از منظر پدافند غیرعامل بسیار آسیب پذیر می باشد، افزود: نقاط حیاتی وحساس ایران باید در برابر انواع حملات مصونیت پیدا کند.

وی بیان داشت: ایران از نظر ذخایر گازی در رتبه نخست جهان قرار دارد ولی متاسفانه در حوزه مصرف گاز نیز با توجه به جمعیت، جایگاه مطلوبی ندارد و همین موضوع صادرات گاز کشور را به رتبه ۲۵ جهانی تنزل داده است .

سردار سعد، تصریح کرد: در بعد فرهنگ مصرف، متاسفانه فرهنگ اسلامی نهادینه نشده این درحالی است که می توان با مصرف بهینه و صرفه جویی انرژی و توسعه صادرات گاز، علاوه بر تولید ثروت، امنیت کشور را در منطقه و در سطح جهان بالا ببریم.

معاون حقوقی سازمان پدافند غیر عامل کشور، گفت: مهم‌ترین تهدید امروز در حوزه سایبری است زیرا امکان فلج کردن کشورها را دارد و در این راستا شاهدیم آمریکا در کنار ارتش نظامی خود ارتش سایبری برای حمله و دفاع تشکیل داده است.

وی، با اشاره به حملات سایبری رخ داده در سال‌های اخیر گفت: در هر ثانیه یک حمله سایبری به ما صورت می‌گیرد که بسیاری از آن‌ها دفع می‌شود و در این باره دست قوی داریم.

سردار سعد، با بیان اینکه زمانی که بحث تهدید مطرح می‌شود، منظور حمله نظامی نیست زیرا در شرایط فعلی تهدیدها متنوع است، ابراز داشت: ایران با دو دسته تهدید مواجه است که یکی از آن‌ها تهدیدات طبیعی مثل سیل و زلزله است و در این راستا ایران جز ۱٠ کشور سانحه‌خیز است، البته این تهدیدات مأموریت پدافند غیرعامل نیست.

وی با یادآوری اینکه تهدید دوم تهدیدات غیرطبیعی و انسان‌ساز است، تصریح کرد: مهم‌ترین تهدید امروز تهدیدات سایبری است زیرا امکان فلج کردن کشورها را دارد و در این راستا شاهدیم آمریکا در کنار ارتش نظامی خود ارتش سایبری برای حمله و دفاع تشکیل داده است.

سردارسعد، در پایان با بیان اینکه در منطقه و جهان در موضوع پدافند عامل دست برتر را داریم اما در پدافندغیرعامل نیاز به کارهای بیشتری داریم، گفت: درپدافند غیرعامل قرارگاه‌های مختلفی تشکیل دادیم و هفته پدافند غیرعامل فرصت خوبی است که مردم را با این مورد آشنا کنیم و با کمک یکدیگر امنیت بیشتری برای کشور ایجاد کنیم.

در ادامه، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی در سطح استان، اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر مسؤولیت تأمین انرژی ۹۹٫۵درصد از خانوارهای ساکن استان را بر عهده دارد ولی مهم تر از آن پایداری جریان انرژی رسانی است.

ابوالقاسم عسکری، گفت با تمهیداتی که در نظر گرفته شده امیدواریم بتوانیم آمادگی را تا حدی بالا ببریم که در صورت بروز بحران های احتمالی شاهد هیچ گونه کمبود انرژی نباشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: نباید به مقوله پدافند غیرعامل تنها از منظر نظامی نگریست بلکه باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود که این امر با برنامه ریزی مداوم و برگزاری همایش های و سمینارهایی مانند این همایش میسر خواهد شد.

وی، تاکید کرد: با توجه به نقش اساسی تاسیسات، شبکه ها و خطوط گاز در پایداری انرژی مورد نیاز مردم، لازم است از طریق مطالعات و اجرای پدافند غیرعامل میزان آسیب پذیری آن ها دربرابر مخاطرات انسان ساخت مبتنی بر دیدگاه تهاجمی دشمنان کاهش یابد.

لازم به ذکر است، همایش پدافند غیرعامل با حضور مدیرانی از استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست، بهداشت و درمان صنعت نفت، شرکت های برق منطقه ای، سازمان نظام مهندسی،توزیع برق و آب و فاضلاب و شرکت انتقال خطوط لوله گاز ، تعدادی از پیمانکاران برتر و رابطین HSEبرتر در سالن شهید بهشتی شرکت گاز  برگزار شد ودر پایان همایش با اهدای لوح و هدیه از برترین های این حوزه تقدیر به عمل آمد.