به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش «اوآنا» و حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مستقل، گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای است که می‌کوشد واقعیت را با تروریسم رسانه‌ای در دنیا تحریف و افکار عمومی را منحرف کند. محمد مهدی اسماعیلی در نشست شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش «اوآنا» و حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مستقل، گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ای است که می‌کوشد واقعیت را با تروریسم رسانه‌ای در دنیا تحریف و افکار عمومی را منحرف کند.

محمد مهدی اسماعیلی در نشست شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طول چهار دهه اخیر جمهوری اسلامی، تجربه نوینی را در عرصه رسانه به‌دست آورده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی نظام سیاسی شکل گرفته بر پایه انقلابی فرهنگی و با رهبرانی آزاداندیش و معتقد به آزادی بیان و تضارب آرا است که بر اساس احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها کارش را آغاز کرده است. کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر نشان داده که حتی در مقطع بحران‌هایی نظیر جنگ تحمیلی، فضای رسانه‌ای در اختیار همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی با آرای مختلف بوده است.

اسماعیلی افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که با وجود فضای مسموم رسانه‌ای که قدرت‌های جهانی از جمله امپریالیسم آمریکا تحمیل کرده‌اند، در داخل و خارج کشور پرچمدار عدالت و آزادی رسانه‌ای بوده است. ما معتقدیم ساخت کشور قوی و ایران قدرتمند بدون حضور رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست و با همین راهبرد، فضای رسانه‌ای را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم و همواره حامی آزادی رسانه بوده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور اظهار کرد: فضای رسانه‌ای ایران اسلامی متنوع و متکثر است و همه صاحبان سلایق در چارچوب قانون از تریبون رسانه‌ای برخوردارند. توجه به فرهنگ و رسانه از اصول اساسی و راهبرد دولت سیزدهم است و وزارت ارشاد در عین حال که متکفل حوزه رسمی خبرگزاری و ارگان مطبوعاتی دولت است، خود را متعهد می‌داند که از همه رسانه‌ها به طور کاملا عادلانه و متناسب با استعداد رسانه‌ای که از نظر شمارگان و مخاطب دارند، حمایت کند و در این زمینه تفاوتی بین گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیست.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با تروریسم رسانه‌ای در دنیا مواجهیم که تلاش می‌کند واقعیت را تحریف و افکار عمومی را منحرف کند. تروریسم رسانه ای از طریق رسانه‌ و سرویس‌های جاسوسی، فضای کشورهای مستقل را بحرانی نشان می دهد که همگرایی رسانه‌های مستقل در برابر این حرکت را ضروری می دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در دوره‌ای که مسئولیت مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه بر عهده جمهوری اسلامی است، در عرصه رسانه‌ای بین‌المللی و اتحادیه‌ها حضور قوی و موثر داشته باشیم. در دوره جدید فعالیت اوآنا به طور فعال در جهت ارتقای هویت جمعی این اتحادیه حرکت کرده و از این فرصت برای رساندن صدای مردم و مظلومان به جهان استفاده می کنیم.