معاون امور مجلس رئیس جمهور:

تنوع فرهنگ و رسوم کشور نباید فراموش شود

  پرینت
تنوع فرهنگ و رسوم کشور نباید فراموش شود
شناسه خبر : 22198 | تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ | 122 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون امور مجلس رئیس جمهور در آئین افتتاح اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» که در روستای پنداس از توابع شهرستان کاشان برگزار شد، تنوع فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور را رنگین‌کمانی از خوبی‌ها و نیکی‌ها دانست که حفظ آن نباید فراموش شود.  سید محمد حسینی در این آئین با اعلام این […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون امور مجلس رئیس جمهور در آئین افتتاح اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» که در روستای پنداس از توابع شهرستان کاشان برگزار شد، تنوع فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور را رنگین‌کمانی از خوبی‌ها و نیکی‌ها دانست که حفظ آن نباید فراموش شود.

 سید محمد حسینی در این آئین با اعلام این مطلب گفت: در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است حتماً باید ردپای رونق اقتصادی و توسعه روستاها دیده شود و همچنین در بحث الگوی اسلامی – ایرانی نیز باید به نقش و جایگاه روستاها توجه ویژه‌ای شود.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری ادامه داد: سرمایه انسانی روستاها باید حفظ و استعدادهای موجود آن‌ها کشف شود، زیرا بسیاری از مشاهیر و شاعران ایران‌زمین در روستاها به دنیا آمده و یا آثار خود را تألیف کردند، همچون ملاصدرا که در روستای کهک قم آثار خود را تألیف می‌کرد یا سهراب سپهری در طبیعت روستاهای کاشان ذوق سرایش شعر پیدا می‌کرد و از روستایی در کرمان شخصیتی مانند سردار قاسم سلیمانی به شهرت جهانی رسید.

او افزود: مسئولان باید با کارگاه‌های آموزشی برای معرفی نظام میراثی و کشاورزی، برنامه راهبردی توسعه روستا و همچنین به مشارکت زنان توجه بیشتری کنند. روستاییان در سخت‌کوشی و تلاش و زحمت زبان زد هستند، روستاییان با ترویج فرهنگ کار نقش تولیدی خود را حفظ کنند و به مسائل کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، موضوعات گردشگری و مسائل روز مانند صنایع تبدیلی توجه داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: بازی‌های بومی محلی علاوه بر ایجاد رقابت و‌ دوستی، برخلاف بازی‌های کامپیوتری به‌صورت دسته‌جمعی همراه بانشاط و انرژی و بدون هزینه برگزار می‌شود و نباید از این ظرفیت‌ها غفلت کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری مالیات مراکز اقامتی و گردشگری، بیمه فعالان صنایع‌دستی، تشکیل شورای عالی جهاد کشاورزی، حمایت از اردوهای جهادی، توسعه زیرساخت‌های روستاها، تشکیل شورای جهاد آب‌رسانی و توجه به حوزه‌های سلامت، راه‌سازی، مسکن و اشتغال را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در توسعه روستاییان ذکر کرد.

حسینی در پایان با تقدیر از همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان ابراز امیدواری کرد تا با توجه و الگو گیری از این برنامه ظرفیت روستاهای کشور شناسایی و شناسانده شوند و اهتمام جدی‌تری در جبران کمبودها روستاها ایجاد شود.

اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه سال ۱۴۰۱ در روستای پنداس از توابع بخش برزک کاشان برگزار می‌شود.

برچسب ها
اخبار مشابه
تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
مجلسی نوین با رویکردهای به‌روز و دانشگاه‌محور در راه است
بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان با حضور رئیس جمهور
حضور میدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان برای رفع آب گرفتگی معابر
حضور میدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان برای رفع آب گرفتگی معابر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.