به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: برای ما توجه به خانواده زندانیان و کمک مادی و معنوی به آنان اهمیت جدی دارد چرا که قائل به اصل شخصی بودن مجازات هستیم. غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سفر استانی خود به اصفهان از حوزه قضایی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: برای ما توجه به خانواده زندانیان و کمک مادی و معنوی به آنان اهمیت جدی دارد چرا که قائل به اصل شخصی بودن مجازات هستیم.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سفر استانی خود به اصفهان از حوزه قضایی شهر خوانسار بازدید کرد.

وی اظهار کرد: خوانسار مردمی ولایت‌مدار و دیندار دارد که قطعاً خدمت به این مردمان، نعمت کمی نیست و باید شاکر آن باشیم، سفر استانی رئیس قوه قضاییه نیز برای این شهر همراه با خیر و برکت باشد.

محمدی ادامه داد: زندان واقعیت انکارناشدنی و به هرحال تلخی است وگرنه آرزوی همیشگی ما این است که در هیچ شهری مجرم و زندان و زندانی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه هم فقر مادی و هم فقر فکری در جرائم افراد مؤثر است، گفت: برای حل این واقعیت تلخ باید زندانیان را در مسیر اصلاح و تربیت قرار دهیم و تمام تلاش ما باسازگاری دوباره آن‎ها باشد همانطورهم که حرفه‌آموزی و اشتغال در کنار برنامه‌های فرهنگی، بستر این فرآیند را تسهیل می‌سازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اجرای اقدامات فرهنگی و اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها باید فضای مناسب را مهیا ساخت، تصریح کرد: برای ما توجه به خانواده زندانیان و کمک مادی و معنوی به آنان اهمیت جدی دارد چرا که قائل به اصل شخصی بودن مجازات هستیم تا بار این مجازات تنها متوجه مجرم باشد و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار ندهد.

گفتنی است؛ رئیس سازمان زندان‌ها در پایان این بازدید با حضور در میان مراجعه‌کنندگان مردمی به سوالات آنان پاسخ داد.