به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت:شهرداری اصفهان در همه دوره‌ها تمام تلاش خود را برای رعایت حقوق طبیعت کرده و در این دوره نیز تلاش می‌کند رسالت خود را نسبت به طبیعت و فضای سبز شهر ادا کند. علی قاسم‌زاده در آئین پاسداشت و کاشت درخت در حیاط مدارس با عنوان «حیات در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت:شهرداری اصفهان در همه دوره‌ها تمام تلاش خود را برای رعایت حقوق طبیعت کرده و در این دوره نیز تلاش می‌کند رسالت خود را نسبت به طبیعت و فضای سبز شهر ادا کند.

علی قاسم‌زاده در آئین پاسداشت و کاشت درخت در حیاط مدارس با عنوان «حیات در حیاط» بیان کرد: درختان ازجمله موجوداتی هستند که انسان موظف است حرمت آن‌ها را نگه‌دارد و مراقب حیات آن‌ها باشد، چراکه درخت موجودی خیّر و بابرکت است و در احادیث و روایات هم بر این مهم تاکید شده است.

وی افزود: درخت موجودی است که کسی نباید به آن تعدی کند، حتی این بی‌احترامی و تعدی برای درختان مثمر حرام دانسته شده است، همچنین تعدی به درختان غیرمثمر کراهت دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه درخت را نذر و وقف می‌کنند، گفت: از میان تمام موجودات و اشیا، سنت نذر درخت جاری و صیغه وقف نیز برای درخت خوانده می‌شود؛ در این راستا حضرت علی (ع) نیز نخل می‌کاشت و وقف می‌کرد.

وی با بیان اینکه درخت موجودی خیّر روی زمین است که خیر آن به همه بدون منت می‌رسد، خاطرنشان کرد: درخت در دنیا و آخرت جایگاه ویژه‌ای دارد، درختان انبوه در بهشت نیز وعده نیز داده شده‌اند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه درخت هم در این دنیا و هم در آخرت محبوب است و خداوند در دو دنیا برای درخت نقش‌آفرینی کرده است، اظهار کرد: باید به نسبت ارتباط خود با درخت در این دنیا بیندیشیم، نباید به جایی برسیم که حقوق آنها را ضایع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از زبان مردم شهر، از فعالان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و گروهی که مخلصانه در شهر خدمت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، افزود: این تلاش‌ها ویژه این دوره نیست، اگر چه در این دوره مدیر جهادی داریم که با عشق و انگیزه فعالیت می‌کند، در دوره‌های مختلف مدیریت شهری هم با چنگ و دندان برای حفظ فضای سبز تلاش کردند تا این موهبت از شهر گرفته نشود.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این امانت را با شرایط بهتر تحویل آیندگان دهیم تا شرمنده آنها نباشیم.