به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با نصب و راه اندازی تجهیز ریپیتر روستای بزمه از توابع فریدون شهر شبکه اپراتور همراه اول در این منطقه تقویت شد. در راستای برقراری عدالت ارتباطی و خدمت رسانی به روستاییان عزیز با همت و پیگیری کارکنان مخابرات منطقه اصفهان، با نصب این تجهیز، اهالی این روستا به ارتباط […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، با نصب و راه اندازی تجهیز ریپیتر روستای بزمه از توابع فریدون شهر شبکه اپراتور همراه اول در این منطقه تقویت شد.

در راستای برقراری عدالت ارتباطی و خدمت رسانی به روستاییان عزیز با همت و پیگیری کارکنان مخابرات منطقه اصفهان، با نصب این تجهیز، اهالی این روستا به ارتباط و اینترنت همراه اول دسترسی پیدا کردند.

گفتنی است روستای بزمه، از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان است که در دهستان برف انبار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت آن ۱٬۴۰۰ نفر (۴۰۰خانوار) بوده‌است.

دستگاه ریپیتر (Mobile Repeater) چیست؟

ریپیتر موبایل یا تکرار کننده نیز یکی از تقویت کننده آنتن موبایل است که با استفاده از آن می‌توان بخش وسیعی از محیط را تحت پوشش قرار داد.به عنوان مثال افزایش آنتن دهی موبایل در معادن، روستاها و جاده‌ها و یا محیط وسیعی از یک کارخانه با استفاده از این دستگاه به راحتی انجام خواهد گرفت.

انواع دستگاه ریپیتر موبایل

در حال حاضر با وجود دستگاه‌های متعددی که جهت افزایش آنتن دهی موبایل تولید شده‌اند، منطقه‌ای وجود نخواهد داشت که دسترسی به آنتن موبایل و اینترنت امکان پذیر نباشد. به این ترتیب در مناطق دور افتاده می‌توان با استفاده از دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل شرایطی را مهیا کرد که دانش آموزان، دانشجویان و یا کسانی که کارهای خود را با استفاده از فضای مجازی مدیریت می کنند بتوانند کارایی مورد نظر را داشته باشند.

عموما در ساختار دستگاه تکرار کننده موبایل یا (repeater) از قطعاتی استفاده شده که دستگاه می‌تواند در شرایط مختلف عملکرد پایداری داشته باشد و با کمترین میزان مصرف انرژی، راندمان کاری بالایی در خصوص تقویت سیگنال و افزایش آنتن دهی موبایل از خود نشان دهد.