به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشگاه اصفهان گفت: آمدن صنایع به ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان می‌تواند اقدامی تحول ساز باشد. ، حسین هرسیج در مراسم انعقاد توافق نامه جامع همکاری مشترک دانشگاه اصفهان با گروه صنعتی انتخاب اظهار داشت: برای تبیین مشکلات تعامل دانشگاه و صنعت، می‌توان از نظریه تعادل نقطه‌ای استفاده کرد. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس دانشگاه اصفهان گفت: آمدن صنایع به ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان می‌تواند اقدامی تحول ساز باشد.

، حسین هرسیج در مراسم انعقاد توافق نامه جامع همکاری مشترک دانشگاه اصفهان با گروه صنعتی انتخاب اظهار داشت: برای تبیین مشکلات تعامل دانشگاه و صنعت، می‌توان از نظریه تعادل نقطه‌ای استفاده کرد.

وی افزود: در الگوی تعادل نقطه‌ای، پایداری وضع موجود یک بعد و تحول و تغییرات بعد دیگر است، بسیاری از مشکلات تعامل ما با صنعت ناشی از چسبندگی به وضع موجود است و برای رفع این چسبندگی، جلسات با دستور کار مشخص و رصد مسیر طی شده ضروری است.

هرسیج ادامه داد: آمدن صنایع به ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان می‌تواند اقدامی تحول ساز باشد، مشاهدات امروز و گزارشات نشان می‌دهد تحول شروع شده و باید به نحو شایسته اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: دانشگاه اصفهان با توجه به جامعیتی که دارد و به عنوان بزرگترین دانشگاه در مرکز کشور، می‌تواند در شکل دادن به فن آوری های بلوغ یافته، نقش ایفا کند.

غلامحسین کسائی، معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در این جلسه گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها راهی اجتناب ناپذیر است که صنعت پیمودن آن را شروع کرده و به صبر و برنامه ریزی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در صنعت معمولا تجربه همکاری در حوزه نوآوری و فن آوری با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان فراگیر نبوده است، لذا توافق نامه اخیر می‌تواند در سرعت حمایت از ایده‌های فن آورانه و نوآورانه گامی مهم باشد.

کسائی ادامه داد: در این گروه صنعتی با هدف ترویج و توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و بهره‌ مندی از خدمات دانشگاهیان، اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در یک افق دو ساله، حداقل قرادادهای ما با دانشگاه اصفهان به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.