به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت:تعاملات و ارتباطات مثبت درون و برون سازمانی، رویکرد اصلی آبفای استان اصفهان است. تبادل اطلاعات، ایده‌ها و دیدگاه‌ها و همچنین هم افزایی و تعامل سازنده بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی، تأثیری چشمگیر بر سرعت و کیفیت ارائه خدمات توسط دستگاه های متولی در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان گفت:تعاملات و ارتباطات مثبت درون و برون سازمانی، رویکرد اصلی آبفای استان اصفهان است.

تبادل اطلاعات، ایده‌ها و دیدگاه‌ها و همچنین هم افزایی و تعامل سازنده بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی، تأثیری چشمگیر بر سرعت و کیفیت ارائه خدمات توسط دستگاه های متولی در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد که منجر به افزایش سطح رضایتمندی آحاد مختلف مردم می شود.

آبفای استان اصفهان با رویکرد «کار جهادی مبتنی بر دانش» ، یکی از ارگان هایی است که تعامل سازنده با سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی را با هدف هم افزایی و تسریع در ارائه خدمات بهتر به مشترکین، در دستور کار خود قرار داده است.

در گفت و گویی با حسین اکبریان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به جوانب مختلف این امر می پردازیم.

لطفا بفرمایید آبفای استان اصفهان چه فعالیت هایی در راستای تعامل با سایر نهادها انجام داده است؟

تعاملات و ارتباطات مثبت درون و برون سازمانی، رویکرد اصلی آبفای استان اصفهان است و خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان اصفهان نیز هدف غایی این شرکت است. به شخصه معتقدم لازمه رسیدن به اهداف شرکت، برقراری تعاملات سازنده با سایر نهاد های دولتی و غیردولتی، دانشگاه ها، دانش بنیان ها، نمایندگان مجلس، خیرین آبرسان و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و  …  است.

علاوه بر نشست ها و جلسات هم اندیشی که با مدیران وزات نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دستگاه های استانی برگزار می شود، آبفای استان اصفهان جلسات مشترک متعددی با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در خصوص پیش بینی تکمیل طرح های آبرسانی برای گذر از تابستان پیش رو و تهیه نقشه راه برای تکمیل طرح ها برگزار کرده و این جلسات هم چنان در دستور کار قرار دارد.

جلساتی نیز با آقای نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با هدف کمک به رفع چالش های ناشی از بحران کم آبی استان اصفهان برگزار کردیم که نتایج خوبی را برای کنترل چالش ها رقم زد.

همچنین تعاملات سازنده ای با بانک ها از جمله بانک ملت و بانک رفاه با هدف اجرای پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری از طریق تسهیلات بانکی و طرح توسعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب و آبرسانی در استان از محل اعتبارات ماده ۵۶ به وجود آمده است.

علاوه بر این ها با هدف جهاد تبیین و ایجاد شفافیت سازمانی، شرکت آبفای استان اصفهان، تعاملات ارزنده ای با اصحاب رسانه برقرار کرده است و هدف ما از این اقدام استفاده از ظرفیت رسانه ها برای نهادینه کردن مدیریت بهینه مصرف آب در میان مردم و لزوم پاسخگویی ما به مردم شریف استان اصفهان است.

در خصوص ارتباطات درون سازمانی چه فعالیت هایی را انجام می دهید؟

به عقیده بنده ارتباطات خوب درون سازمانی سنگ بنای موفقیت هر سازمان است. پرسنل آبفای استان اصفهان از نظر من یک خانواده بزرگ هستند و من به عنوان پدر خانواده وظایف سنگینی در قبال آنها بر عهده دارم. در طول مدت فعالیتم در این شرکت به عنوان مدیرعامل، همواره سعی کرده ام با سرکشی و گفت و گو با پرسنل مسائل موجود را درک کرده و چالش ها را به حداقل برسانم .

نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند مهمترین عامل موفقیت صنعت آبفای اصفهان درکشور به شمار می آید موفقیت و پیشرو بودن صنعت آبفا در استان اصفهان مختص به یک فرد نیست بلکه همه موفقیت های به دست آمده حاصل تلاش و اقدامات گروهی است.

در این راستا بازدید های بسیاری از واحد های مختلف ستاد، مناطق و شهرستان ها داشته ام و تلاش کردم با مشارکت همکاران، علاوه بر اصلاح ساختارسازمانی، گام موثری در ارتقاء بهره وری  و  شکوفایی روزافزون شرکت بردارم.

همچنین جوان گرایی و عدالت جنسیتی نیز در دستور کار شرکت است. عرصه فعالیت را باید بیش از گذشته برای جوانان مهیا کرد چرا که دیدگاه جدید و به روز جوانان خوش فکر موجب  بهبود مستمر کارها و ارتقای سطح خدمات می شود. همچنین علاوه بر مدیران ستادی خانم، برای نخستین بار در آبفای استان اصفهان یک خانم بر اساس شایستگی ها به عنوان مدیر آبفای منطقه سه اصفهان منصوب شد.

علاوه بر این از مشاور امور بانوان شرکت خواسته ایم تا با سرکشی مستمر و برقراری ارتباط مثمر ثمر با بانوان شرکت، تا جای ممکن شرایط مساعدی را برای بانوان فراهم کنند تا آنها بتوانند در کنار وظایف مادری و همسری خود، بهره وری خوبی برای شرکت داشته باشند.

در صحبت های پیشین خود کار جهادی مبتنی بر دانش را به عنوان سرلوحه کار خود عنوان فرمودید. در این راستا چه فعالیت هایی در شرکت انجام شده است؟

بدون شک آبرسانی پایدار به مردم نیازمند کار جهادی است و آبفای استان اصفهان تلاش کرده تا این کار جهادی را با علم و دانش توام کند.

اهمیت بسیاری برای کارهای پژوهشی قائل هستیم، برای مثال امسال در چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران، عنوان مقاله و پایان نامه برتر به آبفای استان اصفهان اختصاص یافت همچنین در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در آذر ماه سال جاری  از ۱۲ طرح و دست آورد پژوهشی آبفای استان اصفهان رونمایی شد و رئیس گروه دفتر تحقیقات آبفای استان اصفهان به عنوان رئیس گروه برتر  دفتر تحقیقات صنعت آبفای کشور معرفی گردید. آموزش مستمر پرسنل نیز در دستور کار است تا بتوانند مرتبا دانش خود را به روزرسانی کنند.

همچنین به لحاظ استفاده از تکنولوژی های روز نیز آبفای استان اصفهان همواره در صنعت پیشرو بوده است به طوری که با استفاده از تکنولوژی های به روز تله متری و تله کنترل با هدف مدیریت بر تأسیسات تأمین و توزیع آب شرب، بر توزیع عادلانه آب نظارت داریم و در بخش فاضلاب نیز می توان به نوسازی فاضلاب شاهین شهر به روش نوین TBM اشاره کرد.

این شرکت در بخش مسئولیت اجتماعی خود چه فعالیت هایی انجام داده است؟

فعالیت های زیادی در این راستا انجام می شود اما شاخص ترین فعالیت های یک سال گذشته در زمان وقوع سیل،  بحران کم آبی همدان  و زلزله هرمزگان انجام شد.

۱۰ مخزن ذخیره آب به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان ارسال کردیم همچنین در زمان سیل به رفسنجان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان نیرو و تجهیزات ارسال شد. آبفای استان اصفهان همچنین در کنترل تنش آبی همدان در تابستان سال جاری نقش به سزایی ایفا کرد.

میز خدمت های متعددی در شهر اصفهان و دورترین روستاهای استان همراه با نماز جمعه برپا می شود تا مردم به صورت چهره به چهره مشکلات خود را برای مسئولین بازگو کنند. همچنین بازدید های متعددی توسط مدیر عامل و هیات همراه در کل استان با هدف دیدار چهره به چهره با مردم انجام می شود و سعی می کنیم در این بازدید ها به دورترین نقاط استان نیز سرکشی و مشکلات مردم را حل کنیم.

اکرم ملکی