به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد: بارش‌ها به تناوب تا آخر هفته ادامه دارد.   کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه و روزهای آتی اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد: بارش‌ها به تناوب تا آخر هفته ادامه دارد.

 

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه و روزهای آتی اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش هایی از اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

رفیعی افزود: با ورود سامانه بارشی ابتدا مناطق غرب و شمال غرب کشور و جنوب غرب استان هایی که در دامنه زاگرس مرکزی و البرز مرکزی واقع شده اند، همچنین سواحل شمالی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که گاهی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از فردا سه‌شنبه ورود سامانه بارشی به کشور را داریم که مناطقی از غرب شمال غرب، جنوب غرب بخش‌هایی از مرکز کشور و غرب سواحل خزر از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند و به تناوب تا روز جمعه بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد، همچنین احتمال نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق وجود دارد.

 

به گفته رفیعی بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس را برای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تهران امروز ابری‌است، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، بارش پراکنده و احتمال گرد وخاک نیز وجود دارد.

 

بیشینه دما در تهران امروز ۳۱ درجه بالای صفر و کمینه دمای امروز به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.