به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون تجاری و خدمات مشتریان در همایش توسعه کسب و کار مخابرات ایران در اصفهان که امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت برگزار شد، گفت: اکنون رقابت لحظه ای و بر اساس نوآوری و عدم تکرار است و فروش با فرایندهای جدید و ساده سازی شده صورت می گیرد، بنابراین کسب […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون تجاری و خدمات مشتریان در همایش توسعه کسب و کار مخابرات ایران در اصفهان که امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت برگزار شد، گفت: اکنون رقابت لحظه ای و بر اساس نوآوری و عدم تکرار است و فروش با فرایندهای جدید و ساده سازی شده صورت می گیرد، بنابراین کسب و کارخود را براین اساس باید تجاری و متحول کنیم.

دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب در همایش کسب و کار شرکت مخابرات ایران ، به رقابت غیر حیطه بندی شده ( بزرگ – کوچک ، بزرگ – بزرگ ) بازار ارتباطی امروز اشاره کرد و گفت : وجود شرکت های ارتباطی و مخابراتی در کشور با کمترین هزینه در این رقابت، فضا کسب و کار را تغییر داده،الزام بازار ما را به این مسیر رهنمون می سازد ، باید این موضوع را بدانیم و درک کنیم تا با برنامه ریزی دقیق تر به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم .

وی افزود : مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوری های نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به ورود استارتاپ های داخلی و تاثیر بر بازارهای سنتی گفت: ورود اسنپ و دگرگونی سیستم حمل و نقل مثال خوبی بر این امر است.

تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار

دکتر زارعیان با تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار و اینکه همه حوزه های مخابرات باید در توسعه و رونق کسب وکار همکاری داشته باشند ، اظهارداشت :حوز تجاری تنها ۲۵ درصد از شاخص های توسعه را در این زمینه بر عهده دارد و ۷۵ درصد از شاخص ها مربوط به حوزه های شبکه ، IT، راهبرد و کسب وکار ، مالی ، زنجیر تامین ، حقوقی و…می باشد که انشالله با کمک و هماهنگی همه به اهداف ترسیم شده برسیم .

وی یکی از ویژگی های خوب شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات بودن خواند واظهارداشت : برگزاری رویدادهایی از این دست می تواند آغاز همکاری های خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد

مدیریت سفر مشتری و پاسخگویی به نیازها

معاون تجاری و خدمات مشتریان با تشریح سفر مشتری ، مراحل آن ( آگاهی ، توجه و تامل ، ارزیابی ، خرید و استفاده ) و انواع تجارب مشتری گفت: در این حوزه بحث ۷P مطرح است و تمام همکاران باید درگیر این موضوع شوند و از اولین لحظات ورود مشتری به شرکت تا پایان تجربه، سفر و تجربه مشتری باید رضایت آمیز باشد.

وی با اشاره به پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس مدیریت سفر مشتری گفت :برای پاسخ به نیاز های مشتریان هدف به ابزار قابل کنترل و عملیاتی نیاز داریم که با هماهنگ کردن آنها می توانیم علاوه بر اینکه بازار و مشتری و تمامی فر آیند های مربوط به آن را از دیدگاه شرکت مد نظر داشته باشیم از دریچه دید مشتری نیز آن را مورد توجه قرار دهیم .

دکتر زارعیان با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت وتصریح کرد : فعالیت های خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیر ساخت داریم ولی در کاربرد و مهارت باید تقویت شویم .

وی افزود : ساده سازی فرایندها، سامان دهی کانال های حضوری،آموزش هدفمند کارکنان ، سامان دهی و به روزرسانی پرتال ، راه اندازی برندشاپ و فراهم کردن بستر سرویس دهی یکپارچه از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت .

معاون تجاری و خدمات مشتریان ارائه سرویس مناسب به همراه کسب درآمد خوب را هنر دانست و گفت: ایجاد تجربه خوب در مشتری و پاسخ به نیاز مشتری از خدمات مهم تجاری است. در حوزه تجاری باید به سراغ مشتری رفت و تحلیل داشت.

وی گفت: نقش مهم مشتریان تجاری را در نظر بگیرید و علاوه بر سرویس دهی به تمام مشتریان، توجه ویژه ای برای مشتریان تجاری ها داشته باشید و نیاز های جدید برای شان ایجاد کنید .