به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری با ترفند تبلیغ تورهای زیارتی، پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و تورهای سیاحتی ارزان قیمت از ضعف آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کنند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: مجرمان سایبری با انتشار آگهی هایی با […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: مجرمان سایبری با ترفند تبلیغ تورهای زیارتی، پیش فروش بلیط هواپیما، قطار و تورهای سیاحتی ارزان قیمت از ضعف آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: مجرمان سایبری با انتشار آگهی هایی با موضوع تور های زیارتی و سیاحتی با مبالغی بسیار پایین، با فریب مالباختگان اقدام به اخذ وجه از متقاضیان این تیلیغ ها می کنند در حالی که از ارائه خدمات خبری نیست، لذا کاربران لازم است در هنگام خرید از طریق سایت های واسطه گر موارد امنیتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه درخواست خدمات از چنین کانال‌هایی فاقد امن یت بوده و هیچ تضمینی ندارند گفت: در صورتی که تبلیغات مذکور شما را به سایتی هدایت کردند، آن سایت باید تمامی موارد مربوط به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی را رعایت کند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای خرید تورهای زیارتی یا پیش خرید بلیط از طریق سایت های واسطه گر اقدام نکنید و برای خرید حتما به سایت های معتبر شرکت ها که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه کنید.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام خرید از سایت های واسطه گر  باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران اینترنتی نشوند.