به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاحش در صحن مجلس گفت: با هرگونه رانت‌خواری و ویژه خواری مقابله می‌کنیم و در این راه تاوان هم خواهیم داد.   سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس افزود: ما اجازه نداریم گرفتار حاشیه سازی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاحش در صحن مجلس گفت: با هرگونه رانت‌خواری و ویژه خواری مقابله می‌کنیم و در این راه تاوان هم خواهیم داد.

 

سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس افزود: ما اجازه نداریم گرفتار حاشیه سازی ها شویم، بلکه باید عقب ماندگی ها و گرفتاری‌های معیشتی مردم را جبران کنیم که نیازمند همدلی و هم افزایی است.

 

وزیر صمت با تاکید بر اینکه دوقطبی‌سازان خیانتکارند، خاطرنشان کرد: با هرگونه رانت‌خواری و ویژه خواری مقابله می‌کنیم.

 

وزی صمت گفت: مسئله امروز ما هم افزایی و وحدت دولت و مجلس انقلابی است ما فرصت نداریم گرفتار حاشیه‌ها شویم و اجازه نداریم گرفتار خودمان شویم. باید عقب ماندگی ها را جبران کرده و گرفتاری های معیشتی مردم را جبران کنیم که نیازمند وحدت همدلی و هم افزایی دولت و مجلس است.

 

وی افزود: در روزهای اخیر یک خبر کذب منتشر شد که همه مردم متضرر شدند. اتفاقی که نه در شان دولت مردمی بود و نه در شان مجلس انقلابی، کذب محض و ظلم بزرگ‌.

 

فاطمی‌امین با اشاره به اخبار منتشرشده در روزهای اخیر تصریح کرد: در چند روز گذشته من هر کجا که می روم احساس می کنم نگاه ها به من سنگین است البته شما هم چنین احساسی را تجربه می‌کنید. چرا با عزت و آبروی مومن بازی می شود؟ البته عزت مومن متعلق به خدا است این آبروبری‌ها برای ما ذخیره قبر و قیامت خواهد بود ولی به حیثیت مجلس، دولت و اعتماد عمومی ضربه خورد.

 

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران؛ فاطمی امین خادم شما آلوده به فساد نشده است. ملت بزرگ ایران نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی به فساد آلوده نشده اند.

 

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد به افرادی که به‌دنبال تخریب رابطه دولت و مجلس هستند، عنوان کرد: چرا دولت تخریب می شود؟ چرا مجلس تخریب می‌شود؟ چرا رابطه دولت و مجلس تخریب می‌شود؟ چرا برای کشور هزینه ایجاد می کنید؟ ضد فساد ترین دولت به چنین فسادی متهم می شود و مجلس انقلابی ضد فساد به چنین فسادی متهم می شود آیا این جنگ روانی نیست؟ ماجرا چیست؟

 

وی گفت: آقای بیگی تنها یک خودرو که داده شده را نام ببرید. نیازی نیست ۷۰ را بگویید.

 

فاطمی‌امین گفت: من از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ را پرسیدم؛ در سال ۱۴۰۰ و ۹۹ قبل از تشکیل دولت مردمی یک رابطه بین یکی از واحدهای مجلس و یک شرکت خودروسازی خصوصی که متخلف است و ۱۴ هزار میلیارد پرونده در سازمان تعزیرات دارد،  خودروسازی که این روزها میلیاردها تومان در کانال های تلگرامی و سایت های زرد هزینه می‌کند تا وزیر را بزند؛ این مافیای خودرو است.

 

وی ادامه داد: آقای پژمانفر گفتند اتفاقی افتاد و رئیس محترم مجلس جلوی آن را گرفت. ۲ روز در تابلوهای رفاهی مجلس درج شد که خودرو بگیرید. هیئت رئیسه با بررسی این اتفاق کار را متوقف و از حیثیت مجلس دفاع کرد. چرا کاری که مربوط به نیمه اول سال ۱۴۰۰ است به این استیضاح پیوند داده می‌شود؟ چه کسانی از این استیضاح نفع می‌برند؟

 

وزیر صمت تصریح کرد: استیضاح حق مجلس است و من بارها آن را گفته ام، من اینجا هستم به شما به عنوان نمایندگان محترم مردم سرافراز ایران پاسخ بدهم ولی این روزها تیتر می‌زنند که لابی‌های آمریکایی فاطمی امین، کجای ما به آمریکا می خورد؟

 

وی افزود: چه کسی این تیترها را می‌زند؟ چه کسی این پول‌ها را بیرون از مجلس هزینه می‌کند؟ چه افرادی خوشحال هستند و چه می کنند؟ چه منافعی به خطر افتاده؟ می‌گویند تیغ و گیوتین استیضاح، مگر اینجا قتلگاه است! که آن را این‌گونه تعبیر می‌کنند که تیغ و گیوتین استیضاح بر گردن وزیر صمت!سوال‌هایی پرسیده شده و بنده هم به آن‌ها پاسخ می‌دهم، شما صاحب اختیارید. من در مقام اجرا هستم و شما در مقام نظارت اگر پاسخ ها را منطقه دیدید و آن را می دهید و گرنه من سنگر را به سرباز بعدی تحویل می‌دهم.

 

وزیر صمت تاکید کرد: آقای رئیس مجلس شما پیگیری کنید کدام شرکت است که وقتی به منافعش نمی رسد، معاون بنده را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

 

فاطمی امین تصریح کرد: با موضوعی که به ابتدای سال ۱۴۰۰ مربوط می شود به این استیضاح ربط داده می شود؟

 

آقای رئیس مجلس شما پیگیری کنید کدام شرکت است که وقتی به منافعش نمی‌رسد، معاون بنده را ضرب‌وشتم می‌کند.