به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور بیانیه‌ای تحت عنوان «از دانشگاه، حرکت برای ایران» موضع خود را نسبت به وقایع اخیر کشور اعلام کردند. در بیانیه جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه سال ۱۴۰۱ آمده است که ایران با پیشینه تمدنی برآمده […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور بیانیه‌ای تحت عنوان «از دانشگاه، حرکت برای ایران» موضع خود را نسبت به وقایع اخیر کشور اعلام کردند.

در بیانیه جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه سال ۱۴۰۱ آمده است که ایران با پیشینه تمدنی برآمده از حکمت و عدالت‌طلبی و مدارا، سرای امن مردمانی است خون‌گرم و هوشمند و خوش‌سخن که قوام در همنشینی اقوام یافته است. گواه ذکاوت مردمان سختی‌کشیده این دیار، بلندای فهرست نام‌آوران دانش و هنر و نیز به‌گزینی آنان در دوراهی‌های تاریخی است. ایرانیان در پیام و قیام امام خمینی، شمیم توحید نبوی و عدل و عطوفت علوی را یافتند و جانانه پای پرچم خوش‌نقش آن ایستادند. در ناملایمات و کاستی‌ها و هجمه‌ی اهریمن، کریمانه و نجیبانه داشته خود را به میدان استقامت آوردند و خود را سزاوار عطای کرامت و هدایت خداوندی کردند.

پیمودن این راه دشوار خوش‌فرجام با وجود بزرگی آنچه تا کنون حاصل شده است، بدون ناکامی نبوده و نیست و نخواهد بود. بدخواهان، هر تیر که در کیش دشمنی داشتند بر دل ریش این ملت روانه کرده‌اند. همچنین آوای برخاسته از زخمه نادانی‌ها و ناراستی‌ها و کژی‌ها و کاستی‌ها روان دلسوزان را می‌خراشد و گاه، شنیدن آهنگ صداقت و خدمت و تلاش جاری را دشوار می‌سازد.

 

شناخت زمانه، نگاه واقع‌بینانه و گفتار مؤدبانه از لوازم تحقق فضای آزاداندیشی مورد تاکید رهبر انقلاب در دانشگاه‌هاست. نظریه‌پردازی با پرسش شروع می‌شود، با نقادی ادامه می‌یابد، و با چاره‌جویی به انجام می‌رسد. تداوم این عمل، کارآمدی و دوام نعمت بزرگ مردم‌سالاری دینی را تضمین می‌کند. دانشگاه، سرمایه پرافتخار و دانشجو روشنی چشم کشور است. مبادا که بعضی بیان‌های هتاکانه تصویری نامتناسب از آن ترسیم کند.

ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم. نقش ما دانشگاهیان در این ساختار، پیشبرد علم، پرورش انسان‌های بینا و دانا و توانا و نوآور و بااخلاق و کمک به حل مشکلات کشور است. بر این اساس، ما علاوه بر استمرار تلاش علمی، گفت و شنود صادقانه و صریح و مستمر با دانشجویان عزیز و ایجاد فضای همفکری برای تبادل یافته‌ها و دریافته‌ها و نیز پایش و مطالبه اجتماعی را وظیفه خود می‌دانیم و به آن عمل خواهیم کرد.

حدود ۷۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان این بیانیه را امضا کرده اند.