به گزارش پیداگرنیوز، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران چیتا در دانشگاه تهران افتتاح شد. به منظور گسترش پژوهش، توسعه، طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند سازی و خودران سازی خودرو ها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین در بلند مدت طراحی و ساخت خود این محصولات، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” […]

به گزارش پیداگرنیوز، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران چیتا در دانشگاه تهران افتتاح شد.

به منظور گسترش پژوهش، توسعه، طراحی و ساخت تجهیزات هوشمند سازی و خودران سازی خودرو ها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین در بلند مدت طراحی و ساخت خود این محصولات، مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” در دانشگاه تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

موسس و مدیر مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” اظهار داشت: این مرکز اهداف مختلفی دارد، که در مرحله اول هدف تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌هایی است که به افزایش ایمنی وسایل نقلیه و به خصوص خودروها کمک می‌کنند، در مرحله بعد تحقیق و پژوهش بر روی سیستم‌ هایی که با حفظ و افزایش ایمنی سرنشینان و عابرین، کنترل وسایل نقلیه را به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌دهند.

دکتر علی پارسا بیان داشت: این مرکز علاوه بر تحقیق و پژوهش، اهداف و فعالیت های دیگری را نیز دنبال می کند.

وی ادامه داد: این فعالیت ها شامل تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه برنامه نویسی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، طراحی سخت افزار و به طور کلی تربیت متخصص در زمینه وسایل نقلیه هوشمند و خودران همچنین جذب دانشجویان نخبه کارشناسی ارشد و دکترا جهت انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و جذب همکاری شرکت ها و دانشگاه های بین المللی فعال و متخصص در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران می باشد.

اهداف مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” دانشگاه تهران

موسس مرکز تحقیقاتی وسایل نقلیه هوشمند و خودران “چیتا” گفت: اهدافی که در این مرکز در حوزه وسایل نقلیه هوشمند و خودران دنبال می شود شامل ترویج و توسعه دانش عموم مردم و همچنین دانش متخصصین دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و مسابقات دانشجویی و دانش آموزی و تخصصی، انتشار مقالات و مجلات تخصصی و عمومی، برگزاری همایش های تخصصی و گردهمایی های متخصصین و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی کشور با پژوهش و توسعه وطراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با وسایل نقلیه هوشمند و خودران و به خصوص خودروهای هوشمند و خودران، توسعه نرم افزارهای مرتبط با این حوزه می باشد.

دکتر پارسا اظهار داشت: امید است که بتوانیم در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی برای پیشرفت این صنعت و همچنین انجام پروژه های بین المللی و صادرات محصولات مرکز به منظور ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا کنیم.

گفتنی است؛ دکتر علی پارسا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته ی مهندسی برق گرایش کنترل از دانشگاه تهران دریافت کرده است، همچنین مدرک دکترای خود را از دانشکده ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۷ دریافت کرده است و  در مقطع پسادکترا با دانشگاه مودنا (شهر خودرو ایتالیا) کشور ایتالیا در حوزه خودروهای خودران و متصل همکاری کرده است و هم اکنون مدیر مرکزتحقیقاتی چیتا است.

وی بخشی از تجربیات خود را در صفحه اینستاگرام خود به آدرس https://www.instagram.com/amoozesh_dr_parsa/ برای عموم به اشتراک می گذارد.