به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از بهره برداری از فاز نخست پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان در کمتر از ۳۰ روز آینده خبرداد. حسین اکبریان گفت: بهره برداری فاز نخست پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان تا یک ماه آینده خبر داد که نتیجه اجرای این […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از بهره برداری از فاز نخست پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان در کمتر از ۳۰ روز آینده خبرداد.

حسین اکبریان گفت: بهره برداری فاز نخست پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان تا یک ماه آینده خبر داد که نتیجه اجرای این عملیات کاهش افت فشار آب خیابان های کهندژ، مدرس نجفی، محله های برزان و مهدیه است.

وی با اشاره به ادامه اجرای عملیات تقویت شبکه آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان گفت: با تلاش مسئولان امر مجوزهای لازم از سوی شهرداری جهت اجرای این پروژه تمدید شد و از نیمه شهریور ماه عملیات لوله‌گذاری انتقال شبکه آب به هسته مرکزی شهرآغاز شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش اول این پروژه شامل اتصال خط خیابان صمدیه به خیابان آتشگاه به طول ۱۸۵۰ متر است که عملیات لوله گذاری، پرسازی و متراکم سازی بستر ترانشه عملیاتی شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: وجود تاسیسات زیربنایی متعدد از قبیل خط پرفشار گاز شهری، شبکه مخابرات، کلکتور جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب فضای سبز ، ازجمله مشکلات حین اجرای این پروژه بوده است.

اکبریان به برخی دیگر از چالش های حین اجرای این پروژه پرداخت و خاطر نشان کرد: اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه ، بار ترافیکی موجود ، عبور از عرض خیابان ها با وجود تاسیسات متعدد زیربنایی از چالش های حین کار بوده ، این درحالیست که برای ادامه اجرای این پروژه با سختی هایی از قبیل عملیات لوله گذاری در عرض خیابان آتشگاه ، عبور خط انتقال اجرایی از عرض بزرگراه شهید خرازی ، اجرای عملیات در ایستگاه مترو و اتوبان شهید خرازی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم این پروژه افزود: این عملیات حدود ۱۴۵۰ متر است که با استفاده از لوله چدن داکتیل در دستور کار قرار گرفت که عملیات لوله گذاری در بخش ایستگاه مترو مقابل بیمارستان کاشانی در مرداد ماه سال جاری به طول ۷۰۰ متر اجرا شد و ازچهاردهم شهریور ماه سال جاری عملیات اجرایی ۴۵۰ مترلوله گذاری و پرسازی شبکه آب واقع در خیابان بهستان نیز شروع شده که انتظار می رود تا پایان ماه جاری عملیات لوله گذاری پرسازی ترانشه و ساخت حوضچه شیرآلات آن به پایان رسد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در خصوص اعتبار هزینه شده در این پروژه گفت: تا کنون برای اجرای این پروژه ۳۵۴ میلیارد ریال هزینه شده که از بخش بودجه های عمرانی تامین اعتبار شده است و برآورد شده برای اتمام پروژه به بیش از ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.